۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 591918

یزد- جوادیان زاده گفت: براساس آمار میانگین بلند مدت بارش استانهای ایران، استان یزد با ۸۲ میلیمتر بارندگی، به عنوان کم بارش ترین استان درکشور به ثبت رسیده است.

یزد کم بارش ترین استان کشور است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در  مراسم  افتتاحیه مرکز داده و پروژه های اطلاعات شرکت آب منطقه ای یزد ، ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده و عملکرد کارکنان این  شرکت  برای برون رفت از مشکلات و مسائل جاری اظهارداشت: امیدواریم  کلام ها، رفتارها و قدمهایمان در راه خدمت  بهتر ، برتر و نوین  به مردم کشورمان باشد و گام های مثبتی را برداریم و این توفیق خدمت از ما سلب نشود.

سیدحسن  مهدوی فر افزود:  نقش مرکز داده را باید درک کرد و در فضای موجود نیازمند به برنامه ریزی همراه با نظارت های درست هستیم و اگر در برنامه ریزی ها  مسئله نظارت را جداکنیم دچار خسران شده ایم.

وی خاطر نشان ساخت: در گذشته در مسائل مختلف کشور تنها به مسائل روزمره پرداخته می شد و آینده نگری ، تصمیم سازی و تصمیم گیری درست برای آینده  کمتر به چشم می خورد ، و باید بدانیم که  اگر  به بی توجهی دچار شویم ،جبران گذشته را نمی توان کرد.

 این مقام مسئول اضافه کرد: برای برنامه ریزی درست نیاز به داده و اطلاعات درست داریم و بستر فناوری  اطلاعات باید به عنوان یک الزام و یک رویکرد اساسی در هر دستگاه  اجرائی مورد توجه قرار گیرد.

 وی گفت :  یکی از مهم ترین چالش های کشور ،چالش مدیریتی است و برون رفت از آن پاسخگوئی به مسئولیت ها می باشد و هر فرد در هرجایگاهی که قرار دارد مسئول است.

مهدوی فر خاطر نشان ساخت : اگر همراهی ، همدلی و همکاری  دیگر دستگاه های اجرائی نباشد نمی توان در دستیابی به اهداف  سازمان  بخش آب  موفق بود.

 مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران تأکید نمود : برای تصمیم گیری بهتر و ملموس تر باید از بی تفاوت بودن جلوگیری کرد و برای ارائه خدمت مناسب مسئول بودن خود را هر روز به خود گوشزد نمائیم.

وی ادامه داد : افزایش آگاهی و دانائی منجر به تغییر نگرش و تغییر رفتار می گردد و این امر با استفاده از بسترهای مناسب IT   امکان پذیر می باشد.

 مهدوی فر توسعه دولت الکترونیک و استقرار آن را  یکی از دغدغه های دولت یازدهم و دوازدهم برشمرد و افزود : یکی از اصلی ترین و از اولویت های مهم ریاست جمهوری ،استقرار دولت الکترونیک می باشد هر چند  بعضی از مدیران ارشد به آن  باور اعتقادی ندارند  اما این برنامه جزء اساسی ترین برنامه ها از بین ۸ برنامه نقشه راه اصلاح نظام اداری است .

وی ادامه داد : اگر مبادی تولید داده ، مشخص شود و در بستر مناسبی انتقال و در یک مرکز داده ار آنها استفاده شود موجب تصمیم گیری ، تصمیم سازی باسرعت و با دقت می شود.

 مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران تأکید کرد : باید جلسات تشکیل شده خروجی  مناسب خود را اصلاح و  بهبود فرآیند برای ارائه خدمت بهتر انجام شود،

 وی خاطر نشان ساخت: مسئله مدیریت دانش و ثبت تجربیات مهم است و اگر از تجربیات افراد در قالب های گوناگون  و همچنین  کتابچه ای تهیه شود که  می توان از دوباره کاری و اتلاف وقت جلوگیری نمود و مانع  بوجود آمدن مشکلات پیچیده تر شد.

مهدوی فر اظهارداشت: باید به یاد داشته باشیم که پیر ستیز نباشیم و به آنها احترام گذاریم و در عین حال به جوانها اطمینان کرده  و جوان گریز هم نباشیم   و در سطوح مدیریتی آنها را وارد نمائیم و اگر این دونکته را مورد توجه قرار دهیم اقدامات مناسبی را شاهد  خواهیم بود.

 وی در پایان سخنانش گفت: همه باید با نیت خالص آنچه را  که می گوئیم ، انجام می دهیم و  خدمت صادقانه خود به مردم را باخداوند در میان گذاشته تا ثوابی برای آخرت خود داشته باشیم.

 سپس مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با تشریح وضعیت منابع آب استان به  آیه ی  ۱۱سوره  رعد در قرآن کریم که خداوند سرنوشت هیچ قومی  و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهند اشاره و بیان نمود:  انسانها می توانند وضعیت خود را به سمت مثبت یا به سمت منفی تغییر دهند.

جوادیان زاده  استان یزد را کم بارش ترین استان در کل کشور برشمرد و بیان نمود :  براساس  آمار  میانگین بلند مدت بارش استانهای ایران ، استان یزد  با ۸۲ میلیمتر بارندگی ،  به عنوان کم بارش ترین استان درکشور به ثبت رسیده   است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد ادامه داد : میزان بارندگی استان یـزد در  سال آبـی۹۷- ۹۶ نسبت به متوسط دوره آماری با ۶۴ در صد کاهش روبرو بوده است. 

وی نصب آب شیرین کن ها،استفاده بی رویه سموم و کود در بخش کشاورزی ،عدم رعایت حریم گلخانه ها با چاه های شرب،تخلیه فاضلاب در مناطق نزدیک به تامین آب شرب،وجود صنایع پر آبخواه و آلوده در سطح استان ، عدم تصفیه فاضلاب تعدادی از صنایع،استقرار  بعضی صنایع آلاینده در بالادست دشت ها را به عنوان   تهدید کننده های سلامت منابع آب نام برد.

  همچنین  محمد حسن رحیمی نسب مدیر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت آب منطقه ای یزد گزارشی از پروژه های فناوری اطلاعات این  شرکت  ارائه نمود.

گفتنی است این جلسه باحضور مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران ، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری یزد،رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا استان یزد ، مدیر عامل و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای یزد در اتاق جلسات  این شرکت تشکیل شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.