گناباد –فرماندارگناباد برای پیش برد نظام سلامت خواستار مشارکت وتغییر نگرش مردم و دستگاههای دولتی نسبت به مسایل بهداشت عمومی شد.

تاکید فرماندار گناباد بر مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی در حوزه سلامت

به گزارش خبرنگارقدس انلاین فرماندار گناباد امروز سه شنبه در جلسه مجمع سلامت  شهرستان که در محل فرمانداری این شهر با حضور مسئولین برگزارشد، گفت:با تغییر سبک زندگی مردم و ارتباطات امروزه  بیماریها گسترش یافته و باید نوع نگرش مردم بر حوزه سلامت تغییر کند.

محمد علی نبی پور افزود:متاسفانه در کشور ما دولت ها  بیشتر بر درمان بیماری های متمرکز شده اند در صورتی که پیشگیری مهمتر از درمان است.

وی گفت:باید در همه سیاست ها موضوع سلامت ، محوریت داشته باشد و همه دستگاه ها ی اجرایی باید فعالیتشان  با نگاه سلامت باشد.

 فرماندار گناباد تشکیل مجمع سلامت را یکی از راه کارهای موثر در مشارکت مردم و ارگانهای دولتی در حوزه بهداشت وسلامت دانست وافزود همه دستگاهها باید عضو این مجمع باشند.

نبی پور تشکیل کارگروهای سلامت در محلات را موثر در شناسایی مشکلات بهداشتی محله دانست وگفت: باید جامعه را نسبت به مشکلات بهداشتی  حساس کرد و مردم هم باید  مطالبه گر باشند.

رئیس مرکز تحقیقات  توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم در این جلسه ۷۰ درصد مشکلات  سلامت مردم را از مولفه های اجتماعی دانست و گفت :وزارت بهداشت در بهترین شرایط  سهم ۲۵ درصدی در سلامت مردم دارد و بدون مشارکت مردم و دستگاههای اجرایی  توسعه سلامت امکان پذیر نیست.

رضا اسماعیلی،  شعار جهانی امسال  سلامت را (پوشش همگانی سلامت،  برای همه در همه جا)  اعلام کرد وگفت: تشکیل مجمع سلامت  باعث تقویت رویکردهای مشارکتی  بین بخشی  برای حل مشکلات  سلامتی مردم است.

وی گفت با تشکیل مجمع سلامت باید سیاست هایی ایجاد شود  تا همه مردم  بتوانند به نظام سلامت  دسترسی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.