زمان برگزاری مراسم قرعه کشی و سیدبندی مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا توسط AFC اعلام شد با این حال سیدبندی قطعی این مسابقات اعلام شد که طی آن ایران در سید یک قرار گرفته است.

سیدبندی قطعی جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹/ ایران در سید یک قرار گرفت

به زگارش قدس آنلاین، پس از اعلام آخرین رنکینگ فیفا، مهم ترین رقابت‌های ملی آسیا، طبق اعلام AFC، روز چهارم ماه میلادی ( چهاردهم اردیبهشت) ، ساعت ۷:۳۰ به وقت امارات در دوبی برگزار خواهد شد.

در حالی که تیم ملی امارات به عنوان تیم اول سید ۱ رقابت ها معرفی شده، قرعه کشی در برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان برگزار می‌شود. بدین ترتیب، اولین دیدار رقابت‌ها، روز پنجم ژانویه ۲۰۱۹ (۱۵ دی ۱۳۹۷) در ورزشگاه زاید اسپورت انجام خواهد شد.

۱۲ تیم که در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشتند، به صورت اتوماتیک به این رقابت ها صعود کرده اند و در سید ۱ و ۲ جای گرفته اند که این تقسیم بندی بر اساس جایگاه آنها در آخرین نسخه رنکینگ فیفا انجام شده است. ۱۲ تیم دیگر نیز که در مقدماتی جام ملت‌های آسیا موفق به کسب جواز حضور در رقابت ها شده اند، در سیدهای ۳ و ۴ قرار گرفته اند.

بدین ترتیب، امارات، ایران و مدافع عنوان قهرمانی، استرالیا ،موفق ترین تیم رقابت ها یعنی ژاپن، کره جنوبی و عربستان سعودی در سید ۱ قرار دارند. چین، سوریه، ازبکستان، عراق، قطر و تایلند نیز توانسته اند در سید ۲ قرار بگیرند.

تیم ملی قرقیزستان که بیشترین صعود را در رنکینگ فیفا با ۴۰ رتبه داشته، در سید ۳ در کنار تیم‌های لبنان، فلسطین، عمان، هندوستان و ویتنام قرار گرفته است. در سید چهار نیز کره شمالی، فیلیپین، بحرین، اردن، یمن و ترکمنستتان حضور دارند.


افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام ملت ها از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم، باعث شده تا تیم‌های آسیایی، در ۶ گروه ۴ تیمی در رقابت ها شرکت کنند و دو تیم برتر هر گروه  و ۴ تیم برتر که رده سوم را از آن خود کرده اند، به دور حذفی صعود کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.