مشهد- رئیس جمعیت هلال احمر پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استانها، گفت: وجود حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر سبب افزایش اعتبار و ارزش این مجموعه در جامعه می شود.

وجود حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر سبب افزایش اعتبار این مجموعه در جامعه می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی، دکتر علی اصغر پیوندی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استانها در مشهد در سخنان مهمی به تبیین جایگاه ویژه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: وجود این مجموعه ارزشی سبب افزایش اعتبار و ارزش جمعیت هلال احمر در جامعه می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر به وجود شاخص ها و معیارهای برگرفته از آموزه های دینی در حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اشاره و خاطر نشان کرد: آنجه حائز اهمیت است اعتبار مضاعف هلال احمر در بین آحاد مردم به واسطه بهره مندی این نهاد مردمی از حضور نماینده مستقیم رهبر انقلاب اسلامی است.

دکتر پیوندی در همین زمینه ادامه داد: شخصیت حقیقی و حقوقی حجت الاسلام و المسلمین معزی به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر که از تجربیات ملی و بین‌المللی زیادی در قبل و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برخوردار است سبب می شود تا به همه کارکنان و اعضا هلال احمر توصیه شود تا از آنها در جهت پیشبرد اهداف عالی این نهاد بشر دوست به نحو مطلوب استفاده شود.

وی در بخش بعدی سخنان خود به ایجاد انسحام، همدلی، اتحاد و یکپارچگی بخش های مختلف جمعیت هلال احمر اشاره و خاطر نشان کرد: البته هیچ تضاد و دوگانگی در این نهاد مردمی وجود ندارد و همه در جهت رسیدن به اهداف هلال احمر تلاش می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ابلاغ نظام نامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمیت هلال احمر از سوی دفتر مقام معظم رهبری، نقش نظارت و هدایتگری این مجموعه را یادآور می شود و مدیران ارشد مکلف به پذیرش، همراهی و همدلی با این حوزه نظارتی، فرهنگی هستند.

بخش بعدی سخنان رئیس جمعیت هلال احمر به ارتباط و هماهنگی بیش از پیش مدیران عامل و مسئولین نمایندگی ولی فقیه در استانها اختصاص یافت.

دکتر پیوندی با تاکید بر تعامل و همفکری مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه  و مدیران عامل هلال احمر در سراسر کشور تصریح کرد: این مهم سبب انسجام، هماهنگی و تاثیرگذاری بیشتر فعالیت ها می شود.

وی در ادامه به مهم ترین اولویت‌های کاری جمعیت هلال احمر در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: اتحاد، همدلی، یکپارچگی، انسجام درونی، خدمت‌رسانی شایسته‌تر و جذب مطلوب‌تر داوطلبان از اصلی ترین فعالیت های مجموعه در سال جدید است.

تاکید بر بهره گیری از توان جمعی و برنامه ریزی برای همکاری درون و برون سازمانی بخش بعدی سخنان دکتر پیوندی بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر فعالیت های این نهاد خدمات رسان در حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی افزود: اگرچه هلال احمر در عرصه ارائه خدمات عام المنفعه به مصیبت دیدگان پیشتاز است لیکن باید به تبیین وظایف دیگر ارگان های خدمات رسان در مواقع بحران به منظور گسترش همکاری و گرفتن نتیجه مطلوب پرداخت.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با تقدیر از حمایت های رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به منظور افزایش ۱۲ درصدی اعتبارات این مجموعه، گفت: اگر چه این میزان اعتبار بخشی از نیازهای هلال احمر را پاسخ خواهد داد، لیکن این نهاد مردمی برای فعالیت های عام المنفعه خود نیازمند مشارکت خیران و نیک اندیشان عضو این مجموعه است.

تاکید بر هدایت زیرساخت های هلال احمر در جهت بهره مندی مطلوب از آنها مطلبی دیگر ی بود که رئیس جمعیت هلال احمر به آن اشاره و افزود: یکی از اساسی ترین مباحث زیرساختی جمعیت هلال احمر، آموزش عمومی و اختصاصی است.

دکتر پیوندی با بیان اینکه باید با تمام کانون های اجتماعی به منظور بهره مندی از آنها برای دسترسی به اقشار مختلف مردم تعامل و ارتباط مستمر داشته باشیم، گفت: همکاری با ارگان ها و دستگاه های اطلاع رسان همچون صدا و سیما می تواند در جهت آموزش مردم برای مواجهه با حوادث مختلف تاثرگذار باشد.

پیوندی با تاکید بر نقش جمعیت ایران به عنوان یک عنصر توانمند در منطقه و جهان، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران در میان ۱۸۹ کشور فعال در صلیب سرخ جهانی هم ‌اکنون جزو ۲۰ جمعیت عضو هیأت حاکمه فدراسیون جهانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.