۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 602129

نمی خواهد جای دوری بروید... طوری شده دیگر که گذرتان به هر طرف که بیفتد آنها زودتر آنجایند... همه شان زیبا، چشمنواز، مجلل و غیرقانونی!

قدس آنلاین - گروه استانها - حسین احمدی: مقصود، ویلاهای بلند و کوتاه است... همان ها که مثل علامت سوالی در دامنه کوه ها، حاشیه جنگل ها، اطراف دریاها و آبشارها سَر برآورده اند و هرسال هم بر تعدادشان افزون می شود.

نگاه می کنم... در لغتنامه دهخدا فقط آمده، خانه ییلاقی دارای باغ و باغچه... متاسفانه نیامده غیرقانونی...! نیامده هر که پارتی دارتر و پولدارتر است، می تازد و چنگ می اندازد و بنا می کند...!

حتماً دیده اید این روزها چه به سرزمین تحت محاصره می مانند مناطق خوش آب و هوا؟ حتی پرت ترین هایشان.

حتماً پیش خودتان سعی کرده اید زیست بوم یکدست و اولیه این نواحی را تصور کنید قبل از لشکرکشی های سازه ای... روستاهای بکر و منحصربفردی که شکل و شمایل شان هنوز درهم ریخته نشده بود و غنی ها به جانشان هجوم نیاورده بودند...!

آقای دهخدا در لغتنامه اش کسی را آزرده خاطر نکرده و حرفی از بناهای ویلایی غیرقانونی به میان نیاورده است، از بشری که می تواند گاهی آنقدر ناپلئون درونش را بروز دهد که بخواهد مالک مناظر طبیعی باشد... مالکیت کند... با ساخت و ساز و تصرفات غیرمجاز البته! با زمین خواری و رشوه و زیاده خواهی البته! با چشم بستن روی بافت و جاذبه اقلیمی آن نقطه!

نگاه می کنم به حجم وسیع و به نظر بی بازگشت قصرهای سمّی. قصرهای پُرتکثیری که از ظاهرشان؛ مجوزها و تخلف ها، باج سبیل دادن هایشان پیداست! به بناهای فاخری که طوری عَلَم شده اند تا اُبهت و حساب کار، دست رهگذران عصبانی بیاید... دست دلسوزان طبیعت...! بدانند هیچ دستور تخریب و آزادسازی، بنیان شان را تمام نخواهد کرد.

پ.ن: تا دیر نشده بنویسم با اینکه «هر چه بگندد، نمک اش می زنند» اما باز جای شکرش باقیست که انگار ویلای غیرمجازی را به سزای اعمالش رساندند. ویلای آقای وزیری را که خودشان از متولیان مقابله با ساخت وسازهای ممنوعه و قدغن بوده گویا. آدرسش را هم برای بازدید و تقدیر نوشته اند. گفته اند همین روستای «فشند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.