قدس انلاین : گردشگر بوسنیایی در سفر به خراسان رضوی، معماری و مهندسی آسبادهای نشتیفان شگفت انگیز دانست.

معماری و مهندسی آسبادهای نشتیفان شگفت انگیز است

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ادی آلیس گردشگر بوسنیایی که قصد دارد به مدت یکسال با موتورسیکلت به تمام جهان سفر کند در دو ماه اول سفر خود تا امروز 19 خرداد به چندین شهر ایران سفر کرده است و یک شنبه 20 خرداد از مرز ترکمنستان، ایران را ترک خواهد کرد.


وی ایران را کشوری زیبا و با تنوع جغرافیایی بالا دانست و گفت: من اطلاع داشتم که ایرانیان مردمانی میهمان نواز هستند ولی اصلا تصور نمی‌کردم که به این میزان باشد .

این گردشگر بوسنیایی ادامه داد: در ایران و این بخش از جهان، تمدن های بسیاری وجود داشته است و در ایران لذت واقعی از سفر را تجربه کردم، من مسلمانم و همه روزها روزه بودم و هیچ مشکلی در این ماه نداشتم.

ادی آلیس که از مسیر بیرجند به استان خراسان رضوی سفر کرده است، اظهارکرد: بیرجند، نشتیفان، خواف، تایباد، تربت جام، مشهد و همه خراسان رضوی واقعا زیباست و من تربت جام را خیلی دوست داشتم، اما از نشتیفان به خاطر اقامتگاه بوم گردی پوریعقوب و خانه‌اش لذت بردم و احساس کردم در منزل خودم هستم.

وی گفت: همچنین آسبادهای نشتیفان در قالب یک مجموعه از خاک رس و کاه و چوب ساخته شده اند اما دارای طول عمر زیادی هستند و برای تقویت و استحکام بیشتر، آنها را پیوسته‌به‎‌هم و دیوار به دیوار ساخته اند این مجموعه از نظر معماری و مهندسی واقعا شگفت انگیز است.

گردشگر بوسنیایی درباره دیگر ویژگی های ایران اظهارکرد: ترانزیت و حمل و نقل در ایران بسیار ارزان است و دوباره نیز به ایران سفرخواهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.