قدس انلاین : مدیر مجمع جوانان شهید چمران گفت: اولین دوره مقدماتی چمران شناسی در قالب ۱۲ جلسه تابستان امسال در مشهد برگزار می‌شود.

اولین دوره چمران شناسی در مشهد برگزار می‌شود

 سعید قاسمی بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: مجمع جوانان شهید چمران از سال ۸۳ با هدف معرفی شهید نخبه و دانشگاهی دکتر مصطفی چمران فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در این  سال۱۴ دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی با مجمع جوانان شهید چمران در ارتباط بودند، شخصیت‌هایی که برخی‌ از آن‌ها اکنون جزو مسئولان و خدمتگزاران این مرز و بوم هستند.

مدیر مجمع جوانان شهید چمران با بیان اینکه در این مدت اقدامات متعددی در حوزه معرفی شخصیت شهید چمران صورت پذیرفته است گفت: در طول این سال‌ها همایش‌ها و بزرگداشت‌های شهید چمران از سوی این مجمع که مزین به‌ نام این شهید والامقام بوده برگزار شده و برنامه پیش روی این مجموعه هم برگزاری اولین دوره مقدماتی چمران شناسی در کشور است.

قاسمی گفت: این دوره از پنجشنبه هفتم تیر ماه ۹۷ و در قالب ۱۲ جلسه در تالار دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد آغاز می‌شود و در خلال این جلسات مباحثی در رابطه با ۱۵ کتاب شهید چمران مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره با همکاری دانشگاه‌ها، آستان قدس رضوی، شهرداری و بسیج‌های اساتید و دانشجویان در ۵ بخش سیر مطالعاتی، میزگرد، پرسخ و پاسخ، کارگروه و سیره پژوهشی و با ۳ رویکرد علمی و فرهنگی، عرفانی و بصیرتی و مذهبی و انقلابی و با حضور ۱۰ تن از اساتید برجسته ایران و لبنان که یکی از آن‌ها برادر شهید چمران است در عصرهای پنجشنبه تابستان ۹۷ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود و اختتامیه این دوره دوازدهم مهر ماه ۹۷ و همزمان با سالروز تولد شهید چمران در مشهد برگزار شده و در گام‌های بعدی دوره‌های تکمیلی و عالی آن برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.