قدس انلاین : معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: برپایی 21 پایگاه عفاف و حجاب در سطح شهر مشهد از جمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است.

برپایی 21 پایگاه عفاف و حجاب از برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در مشهد
 محمد رضازاده امروز 31 خردادماه در جلسه کمیته تخصصی عفاف و حجاب که در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، پیرامون برنامه‌های این ستاد در هفته حجاب و عفاف که 21تیرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ هفته عفاف و حجاب طبق برنامه‌ریزی که توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته در دو حوزه برنامه‌ها و تشکل‌های مردمی و دیگری در حوزه ادارات و ارگان‌ها انجام شده است.
وی ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های اجرایی لازم است که هماهنگی‌هایی از سوی ادارات و ارگان‌ها انجام گیرد و چون بدنه مردمی هم در حوزه تشکل‌ها قرار دارد، جلسه‌ای را ترتیب دادیم تا در این حوزه موضوعات تعریف شود و بتوانیم هماهنگی‌های لازم را میان ارگان‌ها و تشکل‌های مردمی داشته باشیم.
رضازاده در خصوص برنامه‌هایی که قرار است در هفته عفاف و حجاب انجام شود، افزود: هر ساله در روز 21 تیرماه اجتماع مردمی عفاف و حجاب برگزار می‌شود و در سال جاری طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته است اجتماع  مردم در میدان شهدا آغاز و در حرم مطهر رضوی در صحن‌ گوهرشاد خاتمه پیدا می‌کند و تشکل‌های مردمی متولی در این بخش موسسه ریحانه النبی و بنیاد زنان انقلاب اسلامی است که پیگیر برنامه‌های هماهنگی تشکل‌ها هستند و در دستگاه مسئول هم سپاه امام رضا(ع) و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کنار تشکل‌های مردمی خواهند بود.
معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تصریح کرد: برپایی 21 پایگاه عفاف و حجاب در سطح شهر مشهد از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است که تشکل‌های متولی ستاد مردمی عفاف و حجاب و کانون شمیم خانواده آسمانی است که این برنامه را انجام می‌دهند و برای هر ایستگاه تعریف شده است و برای عفاف و حجاب قرار بر این است که برنامه‌های خود را در این زمینه اجرایی کنند و دستگاه‌های مسئول شهردای مشهد و نیروی انتظامی در انجام بهتر برنامه‌ها همکاری‌های لازم را خواهند داشت.
وی اضافه کرد: جشنواره عکس «چادرهای آسمانی» از جمله برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی است برای این مناسبت است که ابلاغیه کشور برای نهاد نیروی انتظامی است. این جشنواره در مقوله عفاف و حجاب قرار دارد و سایت آن بر روی اینترنت بارگذاری شده و در حال حاضر در مرحله جمع‌آوری آثار هستند که افراد مربوطه در حال انجام این کار هستند و در زمینه دستگاه مسئول هم نیروی انتظامی و شهرداری مشهد حضور دارند.
معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: برپایی همایش‌های منطقه‌ای با موضوع عفاف و حجاب و تبیین واقعه گوهر شاد در 21 مسجد محوری است که تشکل مردمی آن کانون تخصصی عفاف و حجاب و موسسه رهپویان معروف در دستگاه‌های مسئول سازمان تبلیغات اسلامی جهت تامین سخنران‌ها و مراکز امور مساجد، هماهنگی‌هایی آن 21 مسجد محوری را به انجام می‌رسانند.
رضازاده عنوان کرد: نشست‌های علمی تخصصی نخبگانی از جمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است که زیرنظر تشکل‌های مردمی موسسه مطالعات راهبردی و نهاد مقام رهبری در دانشگاه‌ها است و در دستگاه‌های مسئول هم دفتر تبلیغات اسلامی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی متولی آن هستند تا برنامه‌ها را پشتیبانی کنند.
وی افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برپایی شب شعر با موضوع عفاف و حجاب و واقعه گوهر شاد اشاره کرد و تشکل‌های مردمی انجمن بانوان اندیشه دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزاری آن را بر عهده دارند و دستگاه مسئول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی است در این زمینه همکاری‌های لازم را در نظر دارند.
رضازاده بیان کرد: راه‌اندازی پویش مردمی با عنوان «من حجاب را دوست دارم» از دیگر برنامه‌های مرتبط با هفته حجاب و عفاف است که طراحی پویش از طریق بخش مردمی به انجام می‌رسد و تشکل‌های متولی مجمع فعالان عفاف و حجاب، پویش مطالبه عفاف و حجاب و مقر فاطمه الزهرا(س) در حال انجام این برنامه هستند.
معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نمایشگاه محوری فروش محصولات حوزه عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف است که تشکل‌های مردمی این حوزه، موسسه آیات و خانه حجاب صدف است که مقدمات کار را جلو می‌برند و دستگاه مسئول هم سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی و شهرداری مشهد است و امید است بتوانند در این حوزه کمک جدی داشته باشند.
وی اضافه کرد: مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌ها است که تشکل‌های مردمی کانون شهید روحی، مقر کتاب و سفیران زهرائی گلبهار متولی این برنامه شدند و دستگاه مسئول برای همکاری نیز اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
رضازاده تصریح کرد: چاپ 21 عنوان پوستر منتخب عفاف و حجاب به صورت تیراژ بالا و توزیع آن در سطح شهر از دیگر برنامه‌هاست و تشکل‌های مردمی موسسه عهد همدلی، موسسه فرهنگی امین و سفیران نجات زهرائی گلبهار متولی این بخش هستند و امید است مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و استانداری خراسان‌رضوی در جهت تحقق اهداف این بخش، کمک‌رسان تشکل‌ها باشند.
وی ادامه داد: نصب المان در محل شهادت و دفن شهدا از جمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است و البته این موضوع با توجه به حج و کارهایی که انجام شده می‌طلبد که در هفته عفاف و حجاب کلید این حرکت زده شود و تشکل‌های مردمی موسسه فرهنگی امین و ستاد مردمی عفاف و حجاب متولی این بخش هستند.
رضازاده گفت: ارتباط با بانوانی که هنگام خروج از حرم مطهر رضوی کم حجاب می‌شوند که البته این طرح از گذشته بوده است و تشکل‌های مردمی موسسه امام سجاد(ع) تشکل منادیان رویش و کانون اندیشه باقرالعلوم(ع) متولی آن هستند.
معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی اظهار کرد: اکران‌های شهری با محتوای عفاف در طی هفته حجاب و عفاف از دیگر برنامه‌ها خواهد بود و تشکل‌های مردمی موسسه امام سجاد(ع) در بحث تولید محتوا حضور خواهند داشت و با استفاده از بیلبوردها، رول‌آپ‌ها و تلوزیون‌های شهری در سطح شهر، این اکران‌ها را خواهیم داشت.
رضازاده در خصوص آخرین برنامه که قرار است در هفته عفاف و حجاب به انجام برسد که به صورت هماهنگی ارگانی و تشکلی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: قرار بر این است که نمایشگاه واقعه گوهرشاد در محل باغ خونی واقع در  خیابان  عنصری برپا شود و  امید است با هماهنگی‌های انجام شده بتوانیم نمایشگاه محوری را در آن مکان داشته باشیم و این فضا هم به مردم شناسانده شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.