محمد جواد جمالی اظهار داشت: دولت چهار لایحه را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده که همین چهار لایحه پیش شرط پیوستن به FATF  است. رهبری درباره پیوستن به قرادادهای بین المللی، صریح و روشن مواضع خود را بیان کردند، بنابراین نظر ایشان نظر ولایتی و مورد اطاعت همگان است.

لوایح چهارگانه پیش شرط پیوستن به FATF  است / با نظر رهبری درباره FATF، حجت بر مجلس تمام شد

محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین درباره اظهارات صریح رهبری درباره پیوستن به قراردادهای بین المللی از جمله FATF ، اظهار داشت: دولت چهار لایحه را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده که همین چهار لایحه پیش شرط پیوستن به FATF  است. برخلاف باور عموم جامعه، لوایح چهارگانه خودشان خود به خود FATF نیستند بلکه لوایحی هستند که برای الحاق به FATF   لازم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: با توجه به اینکه غربی‌ها لایحه پارمو و یا لایحه مبارزه با پولشویی را پیش زمینه پیوستن به FATF  می‌دانند بنابراین عملا  ایران برای الحاق به FATF باید چندین لایحه را که مطابق خواسته‌های آنهاست به تصویب برساند. رهبری درباره پیوستن به قرادادهای بین المللی، صریح و روشن مواضع خود را در این باره بیان کردند،  بنابراین نظر ایشان نظر ولایی و مورد اطاعت همگان بوده و حجت بر مجلس درباره پیوستن به FATF تمام شده است.

وی تاکید کرد: همان گونه که ایشان فرمودند مجلس و دولت وهمچنین قوه قضائیه باید با همکاری یکدیگر در جهت تصویب واجرای  قوانین و لوایح داخلی قدم بردارند و تا جایی که می‌توان از قراردادهای محدود کننده کشور جلوگیری کنند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.