قدس انلاین : رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد اوراق قضایی از طریق ابلاغ الکترونیکی صورت می‌گیرد و فقط ۲۰ درصد به صورت سنتی انجام می‌شود که امیدواریم در پایان سال تمام ابلاغات به صورت الکترونیکی انجام شود.

تمامی ابلاغات شورای حل اختلاف خراسان‌رضوی «الکترونیکی» می‌شود

محمود رفسنجانی ظهر امروز در نشستی‌خبری در محل ساختمان مرکزی شورای حل اختلاف خراسان‌رضوی اظهار داشت: هدف اصلی شورای حل اختلاف تحقق صلح و سازش بین افراد و نیز کاستن از حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری است.

وی افزود: مجموعه تعداد شعب فعال شورای حل اختلاف در سطح استان خراسان‌رضوی 434 شعبه است، که از این تعداد 107 شعبه در مشهد و 327 شعبه در سطح شهرستان‌هاست.

معاون قضائی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان خراسان‌رضوی با اشاره به تعداد پرسنل شعب شوراهای حل اختلاف در سطح استان گفت: 1497 نفر در سطح شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند و 582 نفر در در سطح مشهد فعال هستند.

رفسنجانی در ادامه اضافه کرد: 167 نفر تعداد قضاتی است که به صورت پاره‌وقت و تمام وقت با شوراهای حل اختلاف همکاری دارند، که از این تعداد 108 قاضی به صورت پاره‌وقت و 17 قاضی به صورت تمام وقت فعالیت دارند.

وی با اشاره آمار پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف در سطح استان در سال 95 و 96 بیان کرد: در سال 95 دویست و شصت و چهار هزار و هشتصد و پنجاه و هفت فقره پرونده وارده داشتیم و دویست و شصت و سه هزار و هفتصد و پنج فقره مختومه داشتیم، که عملکرد در سال 95 هزار و صد و چهل و هشت فقره منفی بودیم.

معاون قضائی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال 96 نسبت به سال 95 کاهش موجودی در پرونده‌ها را داشتیم، اضافه کرد: در سال 96 تعداد پرونده‌های وارده دویست و شصت و سه هزار و دویست و هفتاد و دو فقره پرونده است که از این تعداد دویست و شصت و شش هزار و صد و بیست و هفت فقره مختومه، که در نتیجه عملکرد شورای حل اختلاف سه هزار و دویست و پنجاه و 9 فقره مثبت بوده است.

رفسنجانی خاطرنشان کرد: میانگین پرونده وارده در هر ماه در سطح استان خرسان رضوی، بیست و یک هزار و 540 فقره پرونده بوده که از این تعداد 22000 پرونده در ماه مختومه شده است.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های مختومه شده در سطح استان خراسان رضوی در سال 96 بیان کرد: 49515 فقره پرونده به صلح و سازش خاتمه پیدا کرد. که از این تعداد پرونده شش هزار و هشتاد پرونده مورد اعتراض قرار گرفته و از این تعداد 409 فقره پرونده نقض شده است که این نشان دهنده سطح ارتقا رسیدگی در شورای حل اختلاف را نشان می دهد.

معاون قضائی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: تعداد پرونده‌های اجرای احکام در سال 96، 67938 فقره پرونده وارده و تعداد 74230 فقره مختومه داشتیم که از این تعداد 3227 مثبت بوده که از موجودی اجرای احکام کاسته شده است که در نتیجه استان خراسان رضوی رتبه ممتاز کشوری را در این زمینه گرفته است.

رفسنجانی با اشاره به میزان در آمدهای شورای حل اختلاف استان خراسان رضوی در سال 95 و 96 گفت: در سال 95 در شورای حل اختلاف 247 میلیارد ریال درآمد داشتیم که در سال 96، به 297 میلیارد ریال رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اعلان اوراق قضایی به صورت الکترونیکی، بیان کرد: در حال حاضر 80 درصد اوراق قضایی از طریق ابلاغ الکترونیکی صورت می‌گیرد و فقط 20 درصد به صورت سنتی انجام می‌شود که امیدواریم در پایان سال تمام ابلاغات به صورت الکترونیکی انجام شود.

معاون قضائی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان خراسان رضوی در پایان اظهار داشت: بیشترین پرونده‌های وارده در سال 96 به شوراهای حل اختلاف در سطح استان به مطالبات وجه، موسسات مالی و تخلیه مسکن اختصاص داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.