امام جمعه مشهد گفت:حجاب ضامن اجرای هویت ملی، دینی و انقلابی بوده و دشمن می خواهد این سه هویت را از ما بگیرد.

حجاب ضامن هویت ملی در جامعه است

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر چهارشنبه در گردهمایی بانوان فعال در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد اظهارکرد: حجاب برای ما یک عامل قطعی در هویت ملی، دینی و اسلامی بوده و خداوند در مسئله حجاب هم حدود هم وجوب و هم نقطه هویتی اش را به عنوان حجاب و عفاف مشخص می کند.

وی افزود: لباس رسمی زنان ایرانی  قبل اسلام هم چادری سفید بود که در زیرش کلاهی می گذاشتند تا قد و اندامشان مشخص نباشد پس حجاب هویت ملی نیز دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تنازل در بحث حجاب باعث نابودی اصل حجاب و مبارزه با ارزش دینی و ملی ما می شود و سعی بانوان فعال در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید این باشد که در سطح تعالی حجاب حرکت کنید، جذب جوان امروز برای ما بسیار مهم است اما این جذب باید به سمت دین باشد.

امام جمعه مشهد گفت: دین سیاسی،ابزاری کردن دین برای جذب جوان  با تنزل ارزش های دینی همراه است.

علم الهدی تصریح کرد: حجاب ضامن اجرای هویت ملی، دینی و انقلابی بوده و  دشمن می خواهد این سه هویت را بگیرد تا مقاومت دینی ما، پایمردی و ایستادگی پای انقلاب کم رنگ شده  و با این وضع ما لقمه نصفه روزه برای دشمن هستیم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: توسعه انقلاب ما با ایستادگی مردم پای این انقلاب ممکن است زیرا  مردم دین خود را پای این انقلاب می بینند و باید تاکید کرد گرفتن حجاب، گرفتن هویت انقلابی، دینی و ملی ما است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.