در سالروز میلاد حضرت معصومه(س)، خواهر بزرگوار امام رضا(ع)، بارگاه رضوی گلباران می شود.

گلباران حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س)

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: آیین گلباران حرم مطهر امام رضا(ع) در روز میلاد حضرت معصومه(س) با اجتماع بانوان مشهدی در میدان شهدا مشهد آغاز می‌شود.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی افزود: این مراسم ۲۴ تیرماه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود، بانوان مشهدی در حالی که شاخه‌های گل در دست دارند در میدان شهدا گردهم میآیند و پس از قرائت قرآن به سمت حرم رضوی راهپیمایی می‌کنند

وی افزود: در طی مسیر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(س) به مدیحه سرایی خواهند پرداخت و خادمان بارگاه منور رضوی با عود و اسپند و گلاب به استقبال زائران می‌روند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این آیین هر ساله با شکوه و حال و هوای معنوی غیر قابل توصیفی در روز میلاد حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود، امسال نیز امیدواریم با حضور پررنگ بانوان مشهدی و زائران این برنامه باشکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: برنامه گلباران فقط به راهپیمایی ختم نمیشود و برای اجتماع‌کنندگان در رواق امام(ره) حرم رضوی برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در این برنامه که ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود حجت‌الاسلام لقمانی با موضوع سبک زندگی با سیره رضوی سخنرانی می‌کند و در ادامه مدیحه‌سرایی برپا می‌شود، در انتهای این مراسم میثاق‌نامه بانوان با کریمه اهل بیت(س) قرائت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.