قدس انلاین : رییس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد گفت: شورای پنجم بر تکمیل هرچه سریعتر طرح میدان شهدا تاکید دارد و این طرح تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته است.

طرح میدان شهدا به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است

احمد نوروزی رییس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد در حاشیه بازدید از پروژه‌های طرح بزرگ میدان شهدا، گفت: تمامی پروژه‌های واقع در این طرح، مجموعه‌ای واحد هستند که هدف مشخصی را دنبال می‌کنند؛ تکمیل تمامی پروژه‌ها و برقراری ارتباط پیش‌بینی شده آن‌ها با یکدیگر، شرط موفقیت پروژه‌های طرح میدان شهداست.


وی با تاکید بر اینکه با اتمام طرح، نیازمند مدیریتی یکپارچه و هماهنگ برای بهره‌برداری مطلوب واحدهای احداثی است، افزود: طبقه 1- میدان شهدا، معبری با کارکردهای قدرتمند شهری است و با امکانات و شرایط محفوظ خود، فضایی زنده و پرمخاطب ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد افزود: شهرداری باید با برنامه‌ای مدون از حداکثر ظرفیت فضای زیرسطحی میدان بهره‌برداری نماید و همگام با پیشرفت پروژه و تکمیل بخشی از ارتباطات داخل عرصه و بیرون آن بخش‌های تکمیل شده را در اختیار شهروندان قراردهد.

نوروزی در ادامه به تشریح رویکرد شورای پنجم شهر مشهد در خصوص طرح بزرگ میدان شهدا پرداخت و گفت: پیشرفت 70 درصدی این طرح نشان می‌دهد که تعریف یک مدل پروژه محور خودگردان چنانچه همراه با محاسبات، آینده‌نگری و درنظر گرفتن تمامی متغیرهای فنی و اقتصادی و اجتماعی باشد، موفق و اجرایی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد شورای شهرمشهد در این زمینه تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل طرح در این دوره از مدیریت شهری است؛ ماهیت و ساختار پروژه‌های خودگردان باید مستقل و دارای حداقل تداخل با سیستم بروکراتیک اداری شهرداری و ترجیحا توسط بخش خصوصی باشد تا مدیران اجرایی امکان پیشبرد اهداف طرح را داشته باشد.

نوروزی وضعیت تراز طرح میدان شهدا را نشان دهنده طراحی و مسیر صحیح تعیین شده در طرح بزرگ این میدان دانست و آن را قابل الگو برداری برای طرح‌های بزرگ شهری ارزیابی نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.