دبیر علمی اجلاسیه یازدهم غدیر گفت: یازدهمین اجلاسیه غدیر به میزبانی مشهد با حضور گرم شهروندان برگزار می‌شود.

یازدهمین اجلاسیه غدیر به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود

به گزارشقدس انلاین ، سید جواد سیدان عصر امروز در یازدهمین اجلاسیه غدیر، اظهار داشت: با رشد عقلی و فکری و بهبود بررسی منصفانه توسط افراد دانشمند و ماهر در حوزه مربوطه، بیش از گذشته به این موضوع می‌توان پی برد که تنها مکتب پاسخگوی تمامی نیازهای جامعه، مکتب وحی و اهل بیت است.

دبیر یازدهمین اجلاس غدیر گفت: در صورت بررسی دقیق‌تر، این نتیجه‌گیری می‌شود که تنها مکتب در بر دارنده تمامی مسائل مختلف نظیر عبادی، معنوی، سیاسی، اقتصادی و نظایر آن اهل بیت است، تفسیر مکتب اهل بیت مستلزم صرف زمان بسیاری است، این مکتب نقش مهمی در حفاظت از ولایت داشته و تنها نیاز آن، وجود افرادی کاملا آگاه و توانا جهت ارائه صحیح مسائل آن است.

سیدان خاطر نشان کرد: بنا به دلیل مذکور در روز غدیر خلافت امیرالمومنین علی علیه از سوی پروردگار به پیامبر گرامی اسلام ابلاغ شد، حضرت علی دارای تمامی فضائل بوده که این مورد سبب گزینش ایشان توسط خداوند شد، حضرت علی جهت بازگویی حقایق الهی و نگهدارند ولایت انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: با نتیجه گیری موضوعات ذکر شده، می‌توان فهمید که در صورت بروز خطاهایی به دنبال این موضوع، اشتباهات صورت گرفته از سوی مردم رخ داده است، حقایق اسلامی در گرو شخصیت سالمی است که محور دین را به درستی به دست گیرد، امید است افراد صلاحیت دار و توانا بتوانند وسیله‌ای برای حفظ مکتب اهل بیت باشند.

هادی وکیلی در ادامه این اجلاسیه اظهار داشت: غدیر موضوع حائز اهمیتی بوده و نباید به راحتی از آن گذشت، غدیر مسیری است که در صورت اشتباه پیمودن آن تمام مسیر را به غلط ادامه می‌دهیم، غدیر فلسفه‌ای است که بحث انسان را از حیوان متمایز می‌کند، در این بحث باید به سمت احادیث فراوان دوستان خدا هدایت شویم.

دبیر علمی اجلاسیه یازدهم غدیر گفت: برای هر انسانی راه سعادت در واقع مسیر بازگشت به فطرت خود است، در دنیایی که افراد فاسدی مانند رئیس جمهور آمریکا به کشورهای مختلف حکومت می‌کنند، بازگشت به سخنان امیرالمومنین علی (ع) ضروری است، در اجلاس جاری اقدامات هفت ساله در پنج شب برنامه‌ریزی می‌شود.

وکیلی خاطر نشان کرد: برنامه‌های غدیر از 5 شهریورماه به مدت چهار شب ادامه دارد، بحث اصلی متولیان برنامه مذکور فارق از برگزاری جشنواره، رویکرد علمی پژوهشی آن بوده و تفاوت برنامه‌های ذکر شده با سایر جشنواره‌ها نیز همین است، این برنامه‌ها با حضور افراد متخصص با دنباله گیری اعتقادات حضرت علی (ع) و غدیر پژوهان شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بزرگداشت غدیر از روز آتی ساعت 8:30 تا 10:30 با عنوان افتتاحیه آغاز شده و جشن‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود، روز دوشنبه 5 شهریورماه، سخنران عصام‌العماد ساکن کشور یمن در این برنامه حاضر شده و سخنرانی می‌کند، محور جشنواره فردا روش فهم غدیر مبتنی بر زمان معاصر است.

وکیلی ادامه داد: در شب دوم نیز شب دوم نیز با سخنرانی نجم‌الدین طبسی می‌گذرد و بدین ترتیب سایر سخنران‌های گرامی در روزهای جهارشنبه، پنجشنبه و جمعه حضور می‌یابند، به عنوان مثال روز پنجشنبه از استاد رضوی در موضوع پیامدهای حذف غدیر صحبت می‌شود.

وی بیان کرد: دو برنامه دیگر نیز با عنوان دانش‌افزایی غدیر شناسی از 10 شهریورماه به مدت پنج روز طی 18 دوره در دانشگاه فردوسی، دفتر نهاد مقام معظم رهبری به طول می‌انجامد، همچنین تهیه لوح فشرده در برنامه‌ای به نام غدیر برکه نور نیز از سایر برنامه‌های متولیان در بزرگداشت غدیر است.

دبیر علمی اجلاسیه یازدهم غدیر افزود: 15 نفر از علمای دینی در این لوح فشرده سخنرانی می‌کنند که این بسته در 10 هزار جلد منتشر می‌شود، در انتهای سخنرانی کسانی که به سوالات پاسخ‌های صحیحی ارائه دهند می‌توانند از جوایز آن بهره مند شوند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.