معاون بهزیستی مشهد گفت:با تلاش دادستانی و بهزستی مشهد، جلوی ازدواج دختر ۹ ساله به دلیل کم سن بودن عروس و نداشتن سن قانونی متوقف شد و دختربچه هم اکنون در بهزیستی نگهداری می‌شود.

آخرین وضعیت دختر بچه ۹ ساله در مشهد
به گزارش قدس انلاین  ؛ غلامحسین حقدادی معاون اجتماعی بهزیستی مشهد با اشاره به جزئیات ازدواج کودک ٩ ساله در این شهر گفت: خبرهای مردمی به ١٢٣رسید که یک دختر کوچک و بدون داشتن سن قانونی می‌خواهد ازدواج کند.

وی افزود:همکاران ما  زمانی که به تالار رسیدند متوجه شدند دختربچه تبعه افغانستان است و بدون حضور پدر و مادرش و توسط بستگانش در حال ازدواج است.

حقدادی تصریح کرد : همکاران ما با صحبت و حکمی از مقام قضایی داشتند، به پدر داماد و افراد بزرگتر مراسم اعلام کردند که این ازدواج غیر قانونی است و آن‌ها نیز قبول کردند، اما اعلام می‌کنند به دلیل وجود مراسم، متعهد می‌شوند که این عروسی باعث ایجاد هیچ آسیبی به عروس وارد نشود.

وی گفت : فردای عروسی همه آن‌ها به دادگستری مراجعه می‌کنند و بعد از آن هم حکم قضایی اعلام می‌شود به دلیل اینکه دختر سن کمی دارد به بهزیستی تحویل داده شود. روز گذشته نیز خانواده دختر و پسر به دادگاه مراجعه کردند و مکلف شدند که حکم صیغه عقد را فسخ کنند که خوشبختانه با حضور نیروهای ۱۲۳ و همکاری آن ها، این روند به خوبی اجرا شد.

معاون بهزیستی مشهد افزود :خوشبختانه توانستیم مانع از بروز یک کودک آزاری و احجاف حقی که در حق یک کودک ۹ ساله قرار بود رخ دهد، شدیم.

حقدادی گفت : مشخص نیست که پدر این دختربچه در ایران حضور دارد یا افغانستان، مادر دختربچه در تهران حضور دارد و به محض مطلع شدن از این موضوع اعلام کرد به مشهد می‌آید. این نکته را هم باید بگویم که مادر اصلا در جریان این ازدواج نبوده و اتفاقا ناراضی هم بود.
وی تصریح کرد : اما اینکه چگونه این دختر در مشهد و بدون اطلاع مادر در دست بستگانش بوده است اطلاعی نداریم و در خصوص قانونی بودن یا نبودن اقامت آن‌ها در ایران نیز دچار ابهام و بی اطلاعی هستیم.

معاون بهزیستی مشهد گفت : داماد تبعه افغانستان است، اما سن قانونی برای ازدواج داشته است و فقط عروس کودک بود. حال قرار است مادر این دختر بچه هرچه زودتر به مشهد بیاید و بعد از آن با تشخیص قاضی اگر این مادر صلاحیت نگهداری فرزند خود را داشت، دختر به او تحویل داده می‌شود در غیر این‌صورت کودک در بهزیستی می‌ماند.

حقدادی افزود : صحبت‌هایی هم در خصوص اینکه دختر مشکل هوشی داشته است مطرح شده، اما در جریان این موضوع نیستم، ولی فرضا هم اگر چنین موضوعی باشد، اصلا اهمیتی در غیرقانونی بودن این مسئله ندارد.
وی با اشاره به اینکه در طول سال از این قبیل موارد متعددی رخ می‌دهد، اما رسانه‌ای نمی‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه این اتفاق رسانه‌ای شد و توانستیم مانع از یک اتفاق غیرقانونی شویم و مردم نیز متوجه شوند که ازدواج یک دختر ۹ ساله نه تنها غیرقانونی است بلکه مصداق بارز کودک آزاری نیز محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.