رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تعداد من کارتهای فروخته شده در سطح شهر مشهد حدود سه برابر نیاز واقعی شهروندان در این کلانشهر است.

شمار من کارتهای موجود در مشهد سه برابر نیاز شهروندان است

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی بهاروند  افزود: تاکنون چهار میلیون فقره من کارت در مشهد عرضه و فروخته شده و این در حالی است که تنها حدود یک و نیم میلیون نفر به صورت مداوم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: 'من کارت' کارت هوشمندی می باشد که بیشترین کاربرد آن پرداخت بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی شهروندان است. شهرداری مشهد در حال برنامه ریزی برای توسعه قابلیتهای این کارت در بخشهای مختلف نظیر استفاده در مراکز فرهنگی و ورزشی می باشد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد همچنین گفت: من کارت وارداتی است لذا تغییرات نرخ ارز تاثیر مستقیم روی قیمت آن دارد. طبق مصوبه اخیر شورای شهر مشهد 'من کارت' بر اساس قیمت تمام شده نرخگذاری می شود و هم اینک قیمت تمام شده آن یک دلار و اندی است و همین امر منجر به دو برابر شدن نرخ خرید من کارت در روزهای اخیر شده است.
من کارت از سال ۱۳۹۰ در مشهد جایگزین بلیت کاغذی برای پرداخت بهای خدمات اتوبوس واحد و قطار شهری شده است. نرخ من کارت طی روزهای اخیر در مشهد از ۷۰ هزار ریال به ۱۵۰ هزار ریال افزایش یافته است.
هم اکنون ۶٧ باجه در شهر مشهد این نوع کارت را شارژ می‌کنند. ٢۵٠ دستگاه شارژ الکترونیکی مشهدکارت نیز در سطح این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری وجود دارد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.