موزه سیار سفیران فرهنگ صلح ، اولین موزه سیار خراسان رضوی و ایران و عضو رسمی ایکوم(شورای جهانی موزه‌ها) اولین نمایش موفقیت آمیز خود را در آسمان ایران و گرجستان به معرض دید مسافران گذاشت.

 
به گزارش قدس آنلاین، رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تشریح کرد: موزه سیار سفیران فرهنگ صلح به مدیریت خانم سوسن نیک‌ذات، به تفلیس سفر و نمایش آثار موزه‌ای را از درون پرواز آغاز کرد و مورد توجه مسافران پرواز تهران- تفلیس قرار گرفت.
محمدرضا پهلوان افزود: این موزه‌ی سیار، پیش‌تر، اولین قطار صلح و دوستی و اولین کشتی صلح را در ایران به نمایش گذاشته است و در این سفر به خلبان این پرواز، لوح سپاس اولین خلبان هوایی صلح، اهدا شد.
وی عنوان کرد: تمام هم‌سفران گردشگر کوچک این پرواز به عضویت افتخاری سفیران فرهنگ صلح، در آمدند.
رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: از دیگر برنامه‌های این موزه سیار در تفلیس، اهدای عروسک های ایرانی(ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی) به موزه‌ی ملی گرجستان بود که این عروسک‌ها به موزه‌ی ملی گرجستان اهدا شدند.
پهلوان ابراز کرد: این موزه‌ی سیار که به اکثر شهرهای ایران، خراسان رضوی و بسیاری از کشورهای جهان سفر کرده، با شعار روی پل صلح و دوستی و با آرزوی صلح پایدار و آرامش در جهان و دوستی ملل، فعالیت می‌کند.
وی بیان کرد: این موزه، که دارای مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است و به‌صورت بین‌المللی نیز فعالیت می‌کند، در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری ایران در مشهد(شهریورماه سال جاری) به‌عنوان غرفه برتر، شناخته و مورد تقدیر قرار گرفته است. 
 رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در این سفر، بخش خصوصی و ایرلاین ها، سفارت ایران در گرجستان، حامی مادی و معنوی موزه‌ی سیار صلح بوده‌اند.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.