مؤسسه مودی اعلام کرد تحریم‌های نفتی ایران تنها برای ۳ پالایشگاه بزرگ هند ۱۰ میلیارد دلار خسارت در بر خواهد داشت ضمن اینکه رتبه‌بندی این پالایشگاه‌ها در جهان به شدت نزول خواهد کرد.

ضرر 500 میلیون دلاری پالایشگاه‌های هند به خاطر تحریم نفتی ایران

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین؛ مؤسسه رتبه‌بندی مودی برآورد کرده است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران علاوه بر اینکه تاثیر منفی در رتبه‌بندی پالایشگاه‌های هند خواهد داشت، درآمد پالایشگاه‌های هند را حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار کاهش می‌دهد و همچنین آسیب‌پذیری این شرکت‌ها در برابر نوسان قیمت بیشتر خواهد شد.

مودی طی یادداشتی اعلام کرد: با فرض قطع کامل واردات نفت هند از ایران در هر بشکه ۳ دلار متضرر خواهند شد. ما برآورد می‌کنیم که کل کاهش درآمد پالایشگاه‌های هند حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون دلار باشد و همچنین این ضرر پالایشگاه‌های هند رتبه‌بندی آنها را کاهش خواهد داد. 

این گزارش می‌نویسد که تحریم‌های ایران تأمین نفت پالایشگاه‌های هند را با مشکل مواجه خواهد کرد. هند در حال حاضر بزرگترین خریدار نفتی ایران است و ۳۰ درصد نفت خام خود را از آوریل تا آگوست ۲۰۱۸ از ایران وارد کرده است در همین مدت زمان پالایشگاه‌های هند ۸۰ درصد خوراک خود را از طریق دریا وارد کرده‌اند که ۱۴ درصد آنها نیز از ایران بوده است.

مودی پیش بینی کرده که پالایشگاه‌های هند یا به شدت واردات نفت از ایران را در ماه آینده کاهش و یا کاملاً متوقف خواهد کرد و این مسئله پالایشگاه‌های هند را مجبور خواهند کرد تا نیازهای خود را از دیگر کشورهای خاورمیانه به ویژه عربستان و عراق در کنار ایران تأمین کنند.

پالایشگاه‌های هند شامل بهارات پترولیوم، هیندوستان پترولیوم، رلاینس، مانگالور، پتروکمیکال نفت از ایران وارد می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.