همزمان با نهم مهرماه سال ۱۳۹۷ سالروز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین، مردم مشهدالرضا در صحن قدس حرم مطهر رضوی اجتماع کردند تا قدر توان خود، از فلسطینیان به ویژه کودکان مظلوم حمایت کنند.

برگزاری اجتماع همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین در صحن قدس حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، اجتماع همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین در حرم مطهر رضوی از ساعت ۱۶ امروز آغاز شد؛ نهم مهر به عنوان «روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» به پیشنهاد جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

این روز و به عنوان نمادی از دادخواهی دانش‌آموزان ایرانی از مستکبران جهان و همچنین اعلام همدردی و همبستگی بین دانش آموزان ایرانی و کودکان و نوجوانان مبارز فلسطینی معرفی می‌شود.

این روز مصادف با روز شهادت مظلومانه «محمد الدوره» است همان کودکی که در آغوش پدرش، ناجوانمردانه، با گلوله دژخیمان اسرائیلی به شهادت رسید.

تصویر شهادت او، درحالی که پشت پدر خود پنهان شده بود تا از شر حمله نظامیان صهیونیست در امان باشد، بارها از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد و رسوایی رژیم اشغالگر قدس و حامیان این رژیم را در دنیا، به دنبال داشت.

به همین مناسبت مردم مشهدالرضا نیز در صحن قدس حرم مطهر رضوی اجتماع کردند تا قدر توان خود، از فلسطینیان به ویژه کودکان مظلوم حمایت کنند؛ همزمان با این اجتماع اولین ایستگاه همبستگی هم افتتاح شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.