البرز - نود و هفتمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که اعضای شورای شهر در خصوص نصب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر و پروژه نیمه کاره میدان سپاه تذکراتی را به شهرداری کرج دادند.

شهر کرج ۲۰۰ تابلو و بیلبورد مازاد دارد/ضرورت پیگیری طرح بهسازی حاشیه رودخانه کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نود و هفتمین جلسه شورای شهر صبح امروز یکشنبه با حضوراعضای منتخب مردم برگزار شد.

رحیم خستو سخنگوی شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور در خصوص نصب تابلوهای  تبلیغاتی در سطح شهر اظهار کرد: یکی از ویژگی های شهر سالم، زیبایی بصری و احساس آرامش در سطح شهر است چراکه وقتی روز را با اضطراب کمتری آغاز کنیم بی شک آثار کمتری از خشونت و مشکلات فرهنگی و امنیتی وجود خواهد داشت.

 وی افزود: وقتی نگاه بصری با آرامش نباشد به سمت جرم و خشونت گام برمی داریم بنابرین بایستی با همت و با تعاملات جرائم را کاهش دهیم.

 خستو با ابراز رضایت درجمع آوری ۲۰۰ تابلوی غیرمجاز از سطح شهر توسط شهرداری کرج، گفت: نظام حاکم بر جامعه باعث شده که همه مسائل را با پول بسنجیم و نتیجه این نگاه نصب تابلوهای متعدد در سطح شهر است.

عضو شورای شهر کرج گفت: اگر متولیان آرامش در شهر و فرهنگ دلشان برای شهر می تپد ظواهر بصری و نگاه تبلیغاتی را در سطح شهر کاهش دهند.

وی اضافه کرد:  بیش از ٤٥٠ تابلو و بیلبورد در بلوارها و میادین کرج وجود دارد که تنها ٢٥٠ عدد از این تابلوها ضروری است.

سخنگو شورای شهر کرج با بیان اینکه بسیاری از سازه هایی که به اسم ترویج کارهای فرهنگی نصب شده اند، امروز برای تبلیغ کالاها مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: اگر نگاه ما به موضوعات کلیدی شهر معطوف به درآمدزایی باشد، در مدت کوتاهی سقوط فرهنگی خواهیم داشت.

خستو  آرامش و آسایش شهروندان را حائز اهمیت دانست و گفت: معامله و حفظ زیبایی بصری شهر باید به خط قرمز همه نهادها تبدیل شود.

خستو در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص طرح بهسازی حاشیه رودخانه کرج، ‌ گفت: از معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرج  تقاضا داریم که در طرح بهسازی حاشیه رودخانه کرج جهت اجرا به بخش های مربوطه ابلاغ نماید چرا که با عملیاتی شدن این پروژه گام های خوبی در جهت رشد گردشگری، ارتقاء سیما و منظر شهری و رضایتمندی شهروندان برداشته خواهد شد.

در ادامه جلسه احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری در خصوص پیگیری های انجام گرفته پروژه پل میدان سپاه گفت: بخشی از طلب پیمانکار این پروژه پرداخت نشده است ولیکن عدم پرداخت هزینه های پیمانکار و خرید تجهیزات در طول یک سال علل عقب ماندگی این پروژه می باشد.

وی افزود: مدیریت شهری هر چه سریعتر اعتبارات لازم جهت خرید تجهیزات و بدهی پیمانکار اقدام کند تا این پروژه اجرایی شود.

 در ادامه غدیر مهدوی کلیشمی عضو شورای اسلامی شهر کرج با معرفی یکی از فرزندان نخبه و نام آور کرجی  که در مسابقات رباتیک موفق به افتخارآفرینی شده است، گفت: نوجوان نخبه کرج و فرزند شایسته البرز «سپهر پیری» در مسابقات کشوری رباتیک رتبه اول را کسب کرده و موفق به راهیابی به مسابقات جهانی شده است.

این عضو شورا با اعلام اینکه این نخبه کرجی در صحن شورای اسلامی شهر حضور دارد و از وی تقدیر خواهیم کرد، گفت: برای ایشان و همه عزیزانی که برای شهرمان کرج افتخارآفرینی می کنند، آرزوی صحت و سلامتی داریم.

مهدوی افرود: بی شک چنین سرمایه هایی آینده بهتری را برای شهرمان رقم می زنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.