انباشت زباله‌های عفونی طی روزهای اخیر (از حدود حداقل یک هفته قبل) در گوشه‌ای از بیمارستان قائم مشهد باعث شد تا این موضوع مهم را پیگیری کنیم و در گزارشی مردمی به ابعاد این وضعیت خطرناک پرداختیم

ورود دیر هنگام به ماجرای دپوی زباله‌های عفونی بیمارستان قائم

زباله‌هایی فوق العاده خطرناک و البته مرگبار که حتی واحدهای مسئول دفع زباله شهری هم حاضر نیستند قبل از ضد عفونی و بی خطر شدن آن‌ها اقدام به امحا نمایند.

دیروز بعد از ظهر یکبار دیگر به محل انباشت زباله‌های عفونی بیمارستان قائم رفتیم که باز هم با همان صحنه مواجه شدیم. تلی از زباله‌های عفونی با بویی متعفن که مشخص نیست تا چه زمانی قرار است در این مکان روی هم تلنبار شوند. برای پیگیری این موضوع با دکتر پزشک، کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مشهد تماس برقرار کردیم.

وی در این خصوص اظهار داشت: کارشناس بهداشت محیط ما در بیمارستان حاضر است و وظیفه‌اش کنترل شرایط بهداشتی این بیمارستان است. روز سه شنبه که من با این کارشناس صحبت کردم، گفت مشکلی نداریم و معضل حل شده است!

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مشهد در ادامه افزود: در خصوص انباشت زباله‌های عفونی هر گونه سهل‌انگاری اگر وجود داشته باشد مطمئناً ما با آن برخورد خواهیم کرد چرا که با شرایطی که این زباله‌ها دارند، می‌تواند شرایط بدی را برای محیط بیمارستان رقم بزند.

  ناظران محیط زیست به بیمارستان می‌روند

معاون نظارت و پایش محیط زیست خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: طبق قانون مدیریت پسماند زباله‌های عفونی بر عهده تولید کننده است که بعد از بی‌خطر سازی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد جمع آوری و امحا می‌شود. در این مورد که مرتبط به بیمارستان قائم می‌شود نظارت اصلی و مستقیم بر عهده دانشکده علوم پزشکی مشهد است که باید این جریانات را مدیریت کنند.

محمد عرفانی افزود: ما نیز اگر در این زمینه کوتاهی صورت بگیرد قطعاً از دانشکده علوم پزشکی این جریان را بازخواست خواهیم کرد. در همین راستا شنبه (امروز) ناظران خودمان را به محل می‌فرستیم تا در جریان این موضوع قرار بگیرند.

منبع : روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.