البرز - حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی از برگزاری پیاده روی اربعین حسینی برای جاماندگان اربعین حسینی در روز اربعین حسینی خبر داد.

راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی درکرج برگزار می‌شود/ ارسال بیش از ۶۰ تن اقلام ومواد غذایی به نجف اشرف

حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص خدمات اداره اوقاف در برگزاری اربعین حسینی درعتبات عالیات گفت:اداره اوقاف از ۲۹ مهرماه خدمات خود را آغاز کرده و با برپایی موکب علی بن ابیطالب(ع) در نجف اشرف و صحن مطهر حضرت زهرا(ص) در حرم امیرالمونین ارائه خدمات می کند.

وی افزود: چهارمین سال است که موکب این سازمان برای ارائه خدمات به زائرین برقرار شده است که دو سال در کشور ایران و ۲ سال متوالی هم در نجف اشرف راه اندازی شده است.

حجت الاسلام محمد صالحی با اشاره به اینکه ۸ نفر بصورت رسمی خادم موکب هستند، افزود: افرادی نیز بصورت افتخاری در موکب ارائه خدمات می کنند.

مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه بیش از ۶۰ تن اقلام و اثاث آشپزخانه ومواد غذایی به وسیله ۷ دستگاه کامیون به نجف اشرف ارسال شده گفت: این اقلام کمک های مردمی و اجرای نیت موقافات بوده و نیروهایی هم ازجمله راننده کامیون ها بصورت افتخاری آمده اند.

حجت الاسلام محمد صالحی تصریح کرد: توزیع وعده‌های غذایی توسط خادمین اوقاف استان در نجف اشرف از روز نخست برپایی موکب آغاز شده و تا فردای روز اربعین ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه در طی این مدت روزانه ۱۵۰۰ پرس صبحانه، ۳۰۰۰ پرس ناهار و ۳۰۰۰ پرس شام غذای گرم ایرانی در بین زائران توزیع می‌شود، افزود: خادمین اوقاف البرز هر روز به جز وعده‌های غذایی، ۷۰۰۰ میان وعده نیز بین زائران توزیع می‌کنند و طی این مدت چایخانه اوقاف نیز به صورت شبانه روزی فعال است.

این مسئول در ادامه گفت: در حال حاضر ۴۶ نفر از خادمین اوقاف استان در نجف اشرف مستقر شده و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام صالحی به بخش جنبی فعالیت موکب البرز اشاره داشت و گفت: در کنار این موکب خیمه معرفتی دایر شده و چهار مُبلغ در آن مستقر شده و به سوالات و ابهامات شرعی مراجعه کنندگان و اجرای برنامه های فرهنگی می پردازند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز با بیان اینکه امکان اسکان برای زائرین را نداریم، گفت: شرایطی را در نظر گرفته ایم که اقلام مورد نیاز استراحت  دراختیار زائرین قرار بگیرد.

وی در بخشی دیگری از صحبت های خود در خصوص پیاده روی اربعین برای جاماندگان اربعین حسینی گفت: مراسم راهپیمایی در روز اربعین خواهیم داشت که مسیرهای راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی شامل مسیر یک عبارت است از میانجاده، خیابان شهید بهشتی، حصارک خیابان انقلاب و مسیر شماره دو میدان دانشگاه حصارک، سه راه پست خانه، خیابان انقلاب می باشد.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: برگزاری اجتماع اربعین حسینی دیگری در روز سه شنبه هشتم آبان ماه ساعت ۱۰:۳۰ صبح در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) برگزارخواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه این حرکت برای اولین بار به‌صورت خودجوش و مردمی و با همکاری افرادی که موفق به حضور در مراسم راهپیمایی اربعین نشده اند راه‌اندازی شد و خوشبختانه سال‌به‌سال با شور و حال بیشتر برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: این راهپیمایی با عزاداری و نوحه‌خوانی در رسای سرور و سالار شهیدان همراه خواهد بود و به قید قرعه به افرادی که در این مراسم حضور دارند بلیط سفر به کربلا اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.