با پایان یافتن تمام دردسرهای «من کارت»، گویی تازه مصائب شارژ الکترونیک این کارت شهروندی شروع شده است.

شارژ الکترونیکی، مشکل ادامه‌دار «من کارت»

دغدغه‌هایی که سال‌ها رسانه‌ها پیگیر رفع آن بودند متأسفانه حالا به ایستگاه شارژ الکترونیکی رسیده است.

مسافران حمل و نقل عمومی کلانشهر مشهد با پشت سر گذاشتن چالش‌هایی که برای مصائب من کارت (کمبود کارت و مراکز شارژ و افزایش قیمت) داشتند حالا با حاشیه‌هایی برای انواع و اقسام شارژ الکترونیکی مواجه شده‌اند.

 شارژ الکترونیکی پر درد سر

تعدادی از این شهروندان که بارها برای شارژ الکترونیکی من کارت با مشکل مواجه شده‌اند در گفت‌وگو با گزارشگر ما از تعلل‌هایی گلایه می‌کنند که تاکنون هیچ پاسخی به پیگیری آنان داده نشده است.

یکی از این شهروندان می‌گوید: با اینکه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد برای رفع مشکل کمبود مراکز شارژ من کارت، اقدام به راه‌اندازی چند روش شارژ الکترونیکی کرده اما نارضایتی‌ها باز به این سمت سوق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی روش‌های الکترونیکی تنها شکل ظاهری مشکلات تغییر کرده می‌افزاید: این در حالی است که روش‌های الکترونیکی نیز بلای جان دارندگان من کارت شده است.

یکی از شهروندانی که با شارژ الکترونیکی من‌کارت پول از حساب بانکی او کسر شده ولی شارژی صورت نگرفته می‌گوید: متأسفانه این مشکل بارها برای من پیش آمده اما امکان پیگیری آن را نداشته‌ام.

 بلا تکلیفی پول‌های کسر شده

به گفته وی و خیلی از مسافران ناوگان اتوبوسرانی که آنان نیز جزو شاکیان این مشکل هستند هنوز مشخص نیست تکلیف پول‌های کسر شده چه خواهد شد.

مسافر دیگری هم که پیگیر شارژ الکترونیکی بلاتکلیف من کارت خود شده است، می‌گوید: متولیان امر مدعی‌اند شارژهای انجام نشده بعد از ۷۲ ساعت به حساب‌های بانکی عودت می‌شود اما بلاتکلیفی شارژ الکترونیکی من کارت من به رغم گذشت یک هفته هنوز بی پاسخ مانده است!

 بازگشت ۷۲ ساعته مبالغ شارژهای بلا تکلیف

گزارشگر ما برای پاسخ به انتقادهای مطرح شده به سراغ مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد می‌رود.   رجائیان با رد بلاتکلیفی شارژهای الکترونیکی کسر شده از حساب‌های بانکی می‌گوید: طبق آمار تنها حدود ۲ درصد تراکنش‌های شارژ الکترونیکی ناموفق می‌شود که طی ۷۲ ساعت به حساب‌های بانکی برمی گردد.

وی با بیان اینکه برای پشتیبانی هر کدام از روش‌های شارژهای الکترونیکی، یک شماره تلفن وجود دارد، اظهار می‌دارد: شهروندانی که در روش دستگاه‌های خود شارژ الکترونیکی با مشکل کسر از حساب مواجه می‌شوند اما شارژی صورت نمی‌گیرد می‌توانند بعد از ۷۲ ساعت از طریق شماره تلفن ۳۶۰۱۰۰۰۸ پیگیری کنند.

به گفته وی در روش نرم افزار موبایلی نیز شماره تلفن ۳۷۶۰۶۷۹۷ برای پشتیبانی از شارژهای الکترونیکی مشکل دار اعلام شده است. رجائیان با اشاره به پاسخگویی متولیان امر از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر با این شماره تلفن‌ها می‌افزاید: در غیر این صورت با شماره تلفن ۱۳۷ سامانه شهرداری می‌توانند پیگیر مشکلات خود باشند. این مقام مسئول در پایان از اعطای پنج درصد شارژ اضافه به شارژهای الکترونیکی خبر می‌دهد و می‌گوید: این طرح از اول مهرماه گذشته آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.