مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ توضیحاتی درباره مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان و علت تاخیر در پرداخت هزینه‌ها و خسارات درمانی ارائه کرد و گفت: اگر بیش از دو ماه از زمان پرداخت از جیب برای درمان گذشته باشد اطلاع دهند.

علت تأخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی فرهنگیان اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس  آنلاین، مهدی ریاحی‌فر مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان و تاخیر در پرداخت هزینه‌ها و خسارات درمانی اظهار کرد: ممکن است فرهنگیان مدارک پزشکی خود را به واحدهای رفاهی آموزش و پرورش ارسال کرده باشند ولی آنها پرونده را دیر به ما داده باشند و رسیدگی با اندکی تاخیر مواجه شده باشد. علت تاخیر تماما متوجه ما نیست، زیرا بیمه پردازی آموزش و پرورش به روش صندوقی انجام می‌شود.

وی افزود: در واقع ما باید فقط مدارک را ارزیابی و خسارات را واریز و با بیمارستان‌ها قرارداد منعقد می‌کنیم. این آموزش و پرورش است که پرداخت خسارات را متعهد می‌شود. در واقع در روش صندوقی مدیریت منابع مالی بر عهده آموزش‌ و پرورش است و ما بررسی اسناد پزشکی را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ با بیان اینکه اگر بیش از ۲ ماه از زمان پرداخت از جیب برای درمان گذشته باشد فرهنگیان محترم می‌توانند با واحدهای پاسخگویی این شرکت به شماره تماس ۷۵۰۱۳-۰۲۱ تماس بگیرند و اطلاع دهند تا سریعا رسیدگی و علت را بررسی کنیم.

وی درباره کاهش میزان خدمات ارائه شده نیز گفت: میزان خدمت تغییری نکرده است و تعریف بسته‌های خدماتی و سقف ارائه خدمات بر عهده خود آموزش و پرورش است.

ریاحی فر توضیحات بیشتری درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان ارائه و اظهار کرد: ۵۰ درصد مبالغ بیمه تکمیلی را بیمه شده تحت عنوان سرانه حق درمان می‌دهد و مابقی را هم آموزش و پرورش می‌پردازد. ماهانه ۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت خسارات درمانی صرف می‌شود. از این مبلغ معمولا ۱۰ میلیارد تومان مربوط به بیماران صعب العلاج است که با اولویت اول و سریعا ظرف مدت ۱۵ روز پرداخت می‌شود، اما معمولا پرداختی‌های مربوط به مراکز درمانی به تعویق می‌افتد که با قول معاونت توسعه آموزش و پرورش قرار شد به‌زودی این بودجه هم در اختیار ما قرار بگیرد که پرداخت به مراجع درمانی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: از میان مراکزی که فعلا با ما قرارداد دارند تا کنون هیچ کدام به علت این مشکلات لغو قرارداد نکرده‌اند و ارائه خدمات ادامه دارد.

ریاحی فر گفت: افراد تحت پوشش می‌توانند اگر بیش از دو ماه از زمان پرداخت از جیب برای درمان گذشته باشد با مرکز ارتباط مشتریان این شرکت به شماره تماس ۷۵۰۱۳-۰۲۱ تماس بگیرند و اطلاع دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.