ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش در سوریه، در جنایت جدید دیگری ۱۱ غیرنظامی را در جریان بمباران روستایی در ریف دیرالزور به قتل رساند.

جنایت جدید آمریکا در دیرالزور و کشته شدن ۱۱ غیرنظامی/ مردم الرقه خواستار ورود ارتش سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، منابع محلی در ریف جنوب شرقی دیرالزور اعلام کردند جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا حملاتی شدید به روستای «الشعفه» صورت دادند که در پی آن، ۱۱ غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند و خساراتی به ساختمان‌های مسکونی وارد شد.

این منابع تصریح کردند که سه زن و پنج کودک در میان قربانیان این بمباران آمریکایی به چشم می‌خورد و احتمال افزایش آمار کشته شده‌ها به دلیل تداوم حملات جنگنده‌ها و وجود دشواری‌ها در عملیات خارج کردن اجساد از زیر آوارها، وجود دارد.

روستای الشعفه در ریف جنوب شرقی دیرالزور یکی از آخرین پایگاه‌های گروه تروریستی داعش است.

پیشتر دمشق، ائتلاف آمریکایی را که از شورشیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» در نبرد با داعش در شرق فرات پشتیبانی هوایی می‌کند، به استفاده از بمب‌های حاوی فسفر سفید و بمب‌های خوشه‌ای در جریان حملاتش در ریف جنوب شرقی دیرالزور و حتی مرزهای مشترک سوریه و عراق، متهم رده است.

آمار قربانیان بمباران‌های ائتلاف آمریکا در این منطقه، صدها نفر اعلام شده است.

در تحولی دیگر، شماری از اهالی شهر الرقه در شمال سوریه، که تحت اشغال «نیروهای دموکراتیک سوریه»( قسد) قرار دارد، با برگزاری تظاهراتی خروج این شبه‌نظامیان از این شهر را خواستار شدند.

پایگاه خبری «الوطن آن‌لاین» گزارش داد که تظاهرات کنندگان در شهر الرقه ضمن درخواست برای خروج نیروهای آمریکایی و کُردی از این شهر، خواستار ورود ارتش سوریه به الرقه شدند.

طرف‌های عشایری که با «حزب اتحاد دموکراتیک» در رابطه بودند، از چند روز پیش به شبه‌نظامیان قسد پیشنهاد داده‌اند که به منظور جلوگیری از حملات احتمالی ارتش ترکیه، مواضع‌شان در مرزهای سوریه و ترکیه را به ارتش سوریه واگذار کنند.

این نخستین بار نیست که اهالی الرقه تظاهراتی اعتراضی علیه نیروهای آمریکایی و شورشیان مورد حمایت ائتلاف برگزار می‌کنند.

طبق گزارش رسانه‌های سوریه، مشارکت‌کنندگان در تظاهرات الرقه «حضور غیرقانونی آمریکا در اراضی سوریه را محکوم کردند، و خروج فوری نیروهای اشغالگر آمریکایی از شهر الرقه و تمامی مناطق سوریه را خواستار شدند».

کُردهای سوریه کنترل منطقه‌ای واقع در شرق رود فرات را در دست دارند و سیطره‌شان را پس از سرکوب داعش در بیشتر پایگاه‌هایش در الرقه، گسترش داده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.