رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در آبان ماه سال جاری در کل خانوار استان ۳۴.۱ درصد بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

۳۴.۱ درصد، نرخ تورم نقطه به نقطه آبان ماه
به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه کل خانوار خراسان رضوی در نقاط شهری استان ۳۳.۲ و روستایی ۳۷.۹ درصد بوده که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۲.۸ و روستایی ۲.۳ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه نرخ تورم  نقطه به نقطه خانوارهای کشور در آبان ماه سال جاری ۳۴.۹ درصد بوده، افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۲.۱ درصد افزایش یافته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای شهری ۳۴.۵ و روستایی  ۳۷.۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۲.۱ و ۲ درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای استان در آبان ماه سال جاری ۲.۹ درصد بوده که نسبت به ماه قبل از ان ۴.۸ درصد کاهش یافته است.
جمشیدی اضافه کرد: این شاخص برای خانوار های شهری استان ۲.۹ و روستایی ۲.۷ درصد بوده که به ترتیب ۴.۷ و ۵.۲ درصد کاهش یافته است.  
وی تصریح کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز در آبان ماه سال جاری ۲.۶ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۴.۵ درصد کاهش یافته است.  
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی تاکید کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۲.۶ و روستائی ۲.۷ درصد بوده که به ترتیب ۴.۲ و ۵.۶ درصد کاهش یافته است.  
جمشیدی گفت:  نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان سال جاری در کل خانوارهای استان ۱۳.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۲.۲ درصد افزایش یافته است.  
وی ادامه داد: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۱۳.۳ و روستایی ۱۵.۹ درصد بوده که به ترتیب ۲.۲ و ۲.۳ درصد افزایش یافته است.  
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۱۵.۶ درصد بوده، تصریح کرد: این عدد نسبت به مدت مشابه ۲.۲ درصد افزایش یافته است.
  
جمشیدی با اشاره به اینکه این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۱۵.۶ و روستایی ۱۵.۴ درصد بوده که به ترتیب ۲.۲ و ۲.۴ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در آبان ماه سال جاری استان در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۵۳.۷، پوشاک و کفش ۳۹.۴، مسکن ۱۶.۸، گروه بهداشت و درمان ۲۱ بوده است که این ارقام برای کشور به ترتیب ۵۰.۳، ۴۰.۶، ۲۲.۸، ۲۰.۵ است.
 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی بیان کرد: شاخص قیمت و کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۱۴۵.۵ درصد، مناطق شهری ۱۴۳.۶ درصد و روستایی ۱۵۳.۹ درصد بوده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.