معاون شهردار مشهد گفت: ۲ مجتمع جدید ویژه اصناف آلاینده و مزاحم مشهد به بهره برداری می‌رسد.

۲ مجتمع جدید ویژه اصناف آلاینده و مزاحم مشهد به بهره برداری می‌رسد
به گزارش قدس آنلاین ، خلیل‌الله کاظمی صبح امروز در جلسه شورای شهر مشهد اظهار داشت: در 16 ماه گذشته سرانه فضای سبز شهری یک و نیم متر اضافه شده و امروز به 16 متر رسیده است. اکتر بوستان‌ها و پارک‌های جدیدالاحداث هم در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر بوده است. در کمربند سبز 503 هکتار در یک سال گذشته توسعه یافته است.

وی بیان کرد: تامین آب مورد نیاز فضای سبز به میزان 21 میلیون متر مکعب در حال برنامه ریزی است که توسط چاه‌های آب و روان آب‌ها تامین می‌شود اما در حال جداسازی آب شرب از آب خام شده هستیم.اصلاح گونه‌های فضای سبز شهری و طراحی نورپردازی فضای سبز در سال گذشته انجام شده است. در بهداشت شهری نیز با نوسازی بخشی از ناوگان میانگین عمر کم شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در حوزه محیط زیست نیز بحث سنجش آلایندگی‌های هوا، صوت، امواج در حال بررسی و اندازه‌گیری مکانیزه است.با طرح مطالعات هواشناسی نیز به دنبال پیش‌بینی میزان آلودگی هوا از چند روز قبل هستیم تا به ایام ناسالم جوی نرسیم. دو دستگاه جدید آتش نشانی با ارتفاع 73 متر نیز به اتریش سفارش داده‌ایم.

کاظمی عنوان کرد: در انتقال اصناف آلاینده و مزاحم نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پیشرفت مناسبی داشته‌ایم که دو مجتمع بزودی بهره‌برداری می‌شوند.مکانیزاسیون پل‌ها و زیباسازی آنها نیز از محل درآمد تبلیغاتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سرعت خوبی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در بوستان مینیاتوری، باغ گیاه‌شناسی و چند بوستان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شده است. همچنین احداث بوستان‌های جدید و جداسازی آب شرب از آب خام این کار انجام شده است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.