مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت:دهیاران نسبت به آموزش و آگاهی های لازم در روستاها درخصوص ساخت و ساز و مقاوم سازی به مردم اهتمام داشته باشند.

دهیاران مردم را نسبت به مقاوم سازی بناها آگاه کنند

به گزارش قدس آنلاین ، حجتعلی شایانفر صبح یکشنبه در نخستین همایش آموزشی – تخصصی مدیریت بحران منطقه ترشیز کهن به میزبانی شهرستان بردسکن در محل سالن مهر خاتم الانبیاء (ص) اظهار کرد:در سال گذشته ۵۳۰ نفر از از فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان آموزشهای مدیریت بحران را فرا گرفتند.

وی افزود:برگزاری همایش و آموزش های لازم در ساخت و سازها در کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شود و با نگاهی به کشوری مثل ژاپن متوجه می شوید که ۷۷ درصد نجات یافتگان سونامی ژاپن توسط مردم انجام شده و این می طلبد که آموزش های لازم توسط دهیاران در روستاها انجام شود و برای استفاده از ظرفیت های مردمی در زمان بلایای طبیعی برنامه ریزی شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد:بهترین نوع مدیریت بحران، مدیریت آموزش محور است و از دهیاران می خواهم نسبت به آموزش و آگاهی های لازم در روستاها درخصوص ساخت و ساز و مقاوم سازی به مردم تلاش جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد:براساس گزارش ها میزان بارندگی های اخیر امسال ۵۵ میلی متر بوده است که متوسط میانگین بارش نسبت به پارسال ۵ برابر شده که این بارش ها بهترین نوع بارش بوده بصورتی که تدریجی و در زمان کاشت نازل شد.

شایانفر افزود:ولی در عین حال هنوز ۸۵ درصد سدهای استان خالی است و تنها ۱۵ درصد سدها آبگیری شده که امیدواریم در ادامه سال با بارش های مناسب این کمبود جبران شود.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.