مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای از وقوع بارشهای رگباری همراه با رعد و برق در بیشتر مناطق این استان طی فردا دهم دی ماه خبر داد.

بارشهای رگباری خراسان رضوی را فرا می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، این مرکز عصر یکشنبه گزارش داد: نقشه ‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی فعال در نواحی جنوب غربی کشور است که بر این اساس بارشها در نواحی جنوبی و شرقی خراسان رضوی از حجم بیشتری برخوردار خواهد بود. با توجه به رگباری بودن بارشها که تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه دارد احتمال آبگرفتگی در برخی از مناطق استان وجود دارد.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به روند کاهش دمای هوا اشاره و بیان کرد: دمای هوا طی امروز در اغلب نقاط استان بطور نسبی کاهش می یابد اما فردا شاهد افزایش میانگین دما در اکثر مناطق خراسان رضوی هستیم ولی روز سه شنبه ۱۱ دی ماه تغییرات دمایی نظم نخواهد داشت.

یحیی قاینی پور افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته بارشهای پراکنده باران در قوچان، گلمکان، مشهد، فریمان، کلات، درگز و رشتخوار گزارش شده است.

وی ادامه داد: کمینه دما هوا طی این مدت بین یک تا یک درجه زیر صفر در نوسان خواهد بود و تشکیل پدیده مه نیز به شکل گسترده در مناطق مختلف خراسان رضوی رخ می دهد.

نیشابور با کمینه دمای پنج درجه زیر صفر و تایباد با بیشینه دمای ۱۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی در طول ۲۴ ساعت گذشته بودند. بیشترین شدت وزش باد نیز در این مدت از تایباد با سرعت ۵۰ کیلومتر گزارش شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.