مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی از افزایش 100 درصدی قربانیان مسمومیت با گاز منوکسید کربن در این استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مرگ خاموش در خراسان رضوی 100 درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از گزارش روز سه شنبه روابط عمومی پزشکی قانونی خراسان رضوی، دکتر سید آریا حجازی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال 30 نفر در این استان بر اثر گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده اند.

وی افزود: میزان مرگ و میر بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن در خراسان رضوی رشد هشدار دهنده داشته است درحالی که این تعداد در سال گذشته 15 نفر بود.
وی با اشاره به آغاز فصل زمستان و تاکید بر رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی توسط شهروندان اظهار داشت: قربانیان مرگ های خاموش فقط مختص زمستان نیست لذا رعایت نکات ایمنی در همه روزهای سال ضروری است.
مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن که به گازگرفتگی یا مرگ های خاموش معروف است، بر اثر سوختن گاز متان یا همان گاز خانگی در بخاری و سایر وسایل گاز سوز و عدم تهویه مناسب در محل رخ می دهد.
سردرد، احساس سنگینی و گیجی، تهوع و استفراغ، سوزش شدید در ناحیه چشم، گلو درد و درد در قفسه سینه از مهمترین علایم مسمومیت با گاز منواکسید کربن است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.