مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفن: تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و سرخس به مناطق آزاد تولیدی – تجاری حق و مطالبه استان است

تکمیل خط آهن خواف – هرات فرصت بی‌نظیری برای ترانزیت کشور و منطقه است
 
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در همایش امنیت و توسعه شهرستان‌های مرزی استان اظهار کرد: مرز یک مزیت برای استان و کشور محسوب می‌شود که باید از آن به نحو شایسته‌ای استفاده شود. 
وی افزود: به منظور استفاده بهینه از این فرصت، تشکیل ستاد توسعه شهرستان‌های استان پیشنهاد شده است که با تشکیل آن می‌توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد. 
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیت و دسترسی آسان  به کشورهای آسیای میانه، مزیت دیگری محسوب می‌شود که منجر به ترانزیت دو میلیون و 100 هزار تن کالا در سال گذشته شد و رتبه برتر کشور را به دست آوردیم.
رسولیان خاطرنشان کرد:  سهم خراسان رضوی در ترانزیت خروجی کشور 19 درصد بوده که رتبه برتر کشور را کسب کرده‌ایم. 
وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مهم در شهرستان‌های مرزی به منظور تحقق توسعه پایدار، گفت: تنها از سال 95 تاکنون در بخش کشاورزی 255 میلیارد توان در این مناطق سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. 
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: همچنین نیروی انسانی و معادن غنی موجود در منطقه به عنوان یک مزیت بوده که ظرفیت اشتغال 20 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را دارد. 
رسولیان با بیان این که مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در مناطق مرزی صورت گرفته است؛ افزود: تکمیل خط آهن خواف – هرات فرصت بی‌نظیری برای ترانزیت کشور و منطقه است. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.