گیلان- آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ١٨ رشته، اسفندماه ٩٧ همزمان با سرار کشور در گیلان برگزار می‌شود و ثبت‌نام اینترنتی آن نیز از ساعت ١٤ امروز (١٠دی) از طریق سایت www.quranedu.ir آغاز می‌شود.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، اسفندماه در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی گیلان در جمع رسانه‌ها با اعلام این خبر گفت: این آزمون با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت گیلان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این زمینه طی سال گذشته، قدم مهمی در این رابطه برداشته شد و توانستیم این آزمون را با مشارکت اوقاف و امور خیریه برگزار کنیم، اظهار کرد: اما امسال، دو قدم مهم دیگر در این مورد برداشته شد و علاوه بر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش نیز به این مشارکت افزوده شده است.

فاضلی ادامه داد: امسال، حرکت مبارک دیگری نیز آغاز شد که همکاری با طرح قرآنی بشارت ١٤٥٢ بود. این طرح توسط شبکه قرآن و معارف سیما اجرا می‌شود که طی این مشارکت، اجرای طرح در برنامه‌های آزمون مشترک دستگاه‌هایی که بدان اشاره شد نیز قرار گرفت.

وی در رابطه با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم یادآور شد: این آزمون، سال‌های گذشته در ٢٦ یا ٢٧ رشته برگزار می‌شد که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد، امسال در ١٨ رشته و سه گروه حفظ (شامل ٨ رشته)، مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت (شامل ٧ رشته) و آموزش‌های الکترونیکی (شامل ٣ رشته) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: آزمون امسال در چارچوب برنامه در نظر گرفته‌شده، حفظ جزء ٣٠ قرآن کریم برای دانش‌آموزان و به صورت شفاهی در مدارس انجام می‌شود. همچنین، خردسالان نیز می‌توانند در آزمون شرکت کرده و در مراکزی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام می‌شود، با یکدیگر به رقابت بپردازند.

فاضلی با بیان اینکه آزمون بزرگسالان نیز همزمان با سایر رشته‌ها و به صورت کتبی، روز نهم اسفندماه ١٣٩٧ برگزار می‌شود، اضافه کرد: تنها رشته‌ای که هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی برگزار می‌شود، حفظ کل قرآن کریم است. آزمون دانش‌آموزانی که در بخش‌های مختلف حفظ بالای ١٠ جزء شرکت می‌کنند نیز در مراکزی که از سوی سازمان اوقاف اعلام می‌شود، برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه ثبت‌نام در بخش الکترونیکی که شامل سه رشته سبک زندگی، ترجمه و مفاهیم و روخوانی قرآن است، تا آخر بهمن‌ماه انجام خواهد شد، افزود: زمان آزمون این بخش نیز روزهای اول و دوم اسفندماه سال جاری خواهد بود؛ و ثبت‌نام سایر رشته‌ها نیز از ساعت ١٤ امروز (١٠دی) از طریق سایت www.quranedu.ir آغاز می‌شود و تا پایان دی‌ماه نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه آزمون رشته‌های کتبی، روز پنجشنبه ٩ اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: آزمون شفاهی مربوط به حفظ جزء ٣٠ از روز ١٨ اسفندماه آغاز می‌شود و آزمون شفاهی سایر بخش‌های مختلف رشته حفظ قرآن از ١٠ جزء به بالا نیز از ١١ تا ١٦ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان با بیان اینکه محدودیت سنی برای ثبت‌نام در آزمون امسال نداریم، گفت: هر فرد می‌تواند همزمان در چهار رشته (یک رشته حفظ، یک رشته مفاهیم و معارف، یک رشته الکترونیکی و همچنین، حفظ جزء ٣٠) ثبت‌نام کرده و در آزمون حضور پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.