وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری اقدام گروه لیما در به رسمیت نشناختن دوره جدید ریاست جمهوری نیکلاس مادورو در ونزوئلا را مورد استقبال قرار داد!

تلاش مجدد آمریکا برای بهم ریختن اوضاع در ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور از اقدام گروه لیما در به رسمیت نشناختن دولت آتی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا استقبال می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: «آمریکا از اقدام گروه لیما برای به پا خواستن برای دموکراسی در ونزوئلا و محکوم کردن مراسم سوگند مادورو استقبال قرار می‌کند. انتخابات در ونزوئلا ناقص، غیر آزاد و غیرمنصفانه بود.»

نیکلاس مادورو که در انتخابات ماه می سال 2018 بار دیگر به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد، از دهم ژانویه امسال دومین دوره شش ساله ریاست جمهوری خود را آغاز خواهد کرد. در نشست روز جمعه در لیما، پایتخت پرو، وزرای خارجه کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل، آرژانتین و کلمبیا از مادورو خواستند تا از یاد کردن سوگند ریاست جمهوری خودداری کند. گروه لیما که متشکل از 12 کشور است در آگوست سال 2017 به منظور اعمال فشار برای ایجاد اصلاحات دموکراتیک در ونزوئلا شکل گرفت.  

ونزوئلا اقدام گروه لیما را مورد انتقاد قرار داد و بر نقش آمریکا در تحریک این گروه تاکید کرد. با این حال مکزیک نیز چند روز پیش از امضای اعلامیه مشترک گروه لیما مبنی بر لزوم کناره گیری  رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت امتناع کرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا، آمریکا را به حمایت از گروه‌های خشن ضد دولت در این کشور متهم می‌کند. کاراکاس به ویژه آمریکا را به کمک به طرح‌ریزی و تأمین مالی تلاش برای ترور نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، متهم می‌کند. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تحریم‌هایی علیه ونزوئلا که یکی از معدود کشورهای آمریکای لاتین است که با واشنگتن هم‌سو نشده، به اجرا گذاشته است. گفتنی است روابط آمریکا و ونزوئلا در پی دخالت‌های واشنگتن در امور این کشور تیره شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.