محمد علیخانی،‌ گفت: اخذ عوارض از پروژه‌های قدیمی و به بهره‌برداری رسیده در برنامه‌های ما نیست ولی پیشنهاد ما این است برای تکمیل پروژه‌های جدید با حضور سرمایه‌گذار بتوانیم عوارض دریافت کنیم.

 پیشنهاد ما اخذ عوارض برای پروژه‌های جدید است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره اخذ عوارض از تونل‌های شهری، اظهار داشت: شورا اطلاعی از این موضوع که مطرح شده است ندارد و طرحی نیز به شورای شهر تهران در این خصوص ارائه نشده است؛ بنابراین اطلاعی از جزئیات آن ندارم و در رسانه‌ها چنین موضوعی را دیده‌ام، آنچه که مدنظر بوده است این است که ما دارای پروژه‌های نیمه تمامی هستیم که منابع لازم برای تکمیل آن را نداریم و باید از طریق بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار اقدام کنیم و سرمایه‌گذاران نیز از محل دریافت عوارض سود خود را دریافت کنند. 

وی افزود: در برنامه نیز دیده شده است که از طریق اخذ عوارض بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم و یا اینکه نسبت به احداث پروژه‌های جدید اقدام شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان داشت: بعضی وقت‌ها یکسری از افراد اقدامات نپخته‌ای را انجام می‌دهند که اصل یک طرح خوب را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. 

علیخانی افزود: اخذ عوارض از معابر خاص در ترکیه،‌ امارات و خیلی دیگراز کشورها در حال انجام است و از طریق نصب دوربین‌ها عوارض دریافت می‌کنند ولی در این شرایط که وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست نباید همچنین بحث‌هایی را که اولویت ندارد مطرح کنند و این موضوع می‌تواند آسیب بزند به پروژه‌هایی که در حال تکمیل است. 

وی بیان داشت: مدنظر ما اخذ عوارض برای پروژه‌های جدید است نه پروژه های قدیمی که اکنون به بهره‌برداری رسیده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.