امانوئل ماکرون در نامه‌ای از هموطنانش خواست تا به جای خشم به گفت‌وگوی ملی روی آورند.

رئیس‌جمهور فرانسه خواستار گفت‌وگوی ملی شد
به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به ادامه اعتراض‌ها در کشورش خواستار گفت‌وگوی ملی شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان، ماکرون در قالب نامه‌ای که اواخر وقت دیشب (یکشنبه شب) منتشر شد، از شهروندان خواست تا خشم را به راهکار تبدیل کنند. وی درخواست کرد که مردم دیدگاه‌های خود درباره سیاست‌های دولت را در قالب مذاکره مطرح کنند.

مسایلی مانند کاهش مالیات‌ و هزینه های عمومی از جمله خواسته‌های مردم فرانسه از آغاز موج اعتراض‌ها بوده است.

در این نامه آمده است: «پیشنهاد شما به توافق ملی کمک خواهد کرد و منجر به سازماندهی اقدامات دولت و پارلمان می‌شود. ضمن اینکه به جایگاه فرانسه در اروپا و سطح جهانی کمک خواهد کرد».

در این نامه همچنین ماکرون اعلام کرده است که در شهرهای مختلف فرانسه در جلسات شوراهای شهر شرکت خواهد کرد و اولین جلسه هم روز سه‌شنبه در شهر «بوردر رول» واقع در شمال غربی کشور شرکت خواهد کرد. وی  وعده داد که پس از پایان مشاوره‌ها در پانزدهم ماه مارس (۲۴ اسفند) نتیجه را به (عموم) گزارش خواهد کرد. رئیس‌جمهور فرانسه همچنین گفت که مطرح کردن هیچ موضوعی در مذاکرات ممنوع نیست.

ماکرون پیشتر در پاسخ به ناآرامی‌های هفته‌های اخیر در فرانسه با اعطای بسته ۱۱.۵ میلیارد دلاری رفاهی تصویب کرده بود. «مارینه لوپن» سیاستمدار راست‌گرای افراطی، ماکرون را متهم کرده است که در مواجه با جلیقه زردها کور است.

اعتراضات مردمی در فرانسه که از حدود دو ماه پیش در اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت پاریس شروع شده، با وجود عقب‌نشینی ماکرون از برخی از این سیاست‌ها، همچنان ادامه دارد.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد، اما همین تصمیم جرقه اعتراضات طبقه متوسط را زد. معترضان ماکرون را که پیش از این بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.

هلند، بلژیک و انگلیس، دیگر کشورهای اروپایی هستند که دامنه اعتراض‌های فرانسه آنها را هم فرا گرفته است.  جلیقه زردها از  آغاز اعتراضات خود تاکید کرده‌اند تا اعتراض‌ را به دیگر کشورهای اروپایی هم صادر کنند.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.