مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از افزایش ۹ میلیارد تومانی سرمایه صندوق های حمایت از کشاورزی در برنامه ششم خبرداد و گفت: این صندوق ها حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به اعضا اعطا کرده اند.

افزایش ۹ میلیارد تومانی سرمایه صندوق‌های حمایتی کشاورزی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سیدعبدالکریم رضوی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در نشستی تخصصی با اشاره به اینکه این صندوق ها از سال ۸۳ در کشور تشکیل شده است، اظهار داشت: هم اکنون ۱۲۷ صندوق با سرمایه بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان در کشور داریم که سرمایه این صندوق ها مشترک بین مردم و دولت است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد سرمایه این صندوق ها آورده دولت و ۵۵ درصد آورده مردم است، افزود: در برخی صندوق ها سهم مردم ۷۰ درصد و سهم دولت ۳۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی با اشاره به اینکه ۱۴ سال پیش مجلس به دولت  اعتماد کرد و در مرحله ابتدایی ایجاد صندوق ها با ۵۰ میلیون تومان در استان همدان آغاز شد، اضافه کرد: در حال حاضر بعد از ۱۴ سال ما به ساختاری رسیدیم که مردمی و غیردولتی است و هیچ اتکایی به دولت ندارد.

رضوی افزود: این ساختار مردمی با تجمیع منابع، تسهیلات ۴ درصدی را به اعضای خود اعطاء می کند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه ششم قرار است ۹ میلیارد تومان تا پایان برنامه به سرمایه این صندوق ها افزوده شود، گفت: قرار است در برنامه ششم ۷ درصد از سرمایه بخش را این صندوق ها تامین کنند و با افزایش سرمایه ۹ میلیارد تومانی آرام آرام کفایت سرمایه صندوق های مذکور به ۲۰ درصد برسد که اگر این اتفاق رخ دهد صندوق ها می تواند نیاز بخش را کاملا تامین کنند.

رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای ۸۰۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار ۴۴۰۰ میلیارد تومان منابع از صندوق ها اختصاص یافته است گفت: قبلا تنها منبع تامین اعتبارات برای سیستم آبیاری تحت فشار سیستم بانکی بود و می توان گفت هم اکنون صندوق ها به یک شبه بانک تبدیل شده اند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی با اشاره به اینکه در بحث نهاده های کشاورزی به دنبال این هستیم که سهم مشخصی از تامین نهاده ها را برای صندوق ها مشخص کنیم، افزود: قرار است این تامین منابع از منابع اصلی صورت بگیرد و به منظور اینکه بتوانیم از خارج از کشور نهاده های مورد نیاز را تامین کنیم در ساختار، یک شرکت بازرگانی در حال ثبت و مقدمات این کار در حال فراهم شدن است، همچنین یک شرکت خدمات استانی به منظور ارائه خدمات بخش کشاورزی در حال ایجاد است.

رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ۱۲۷ صندوق بخش کشاورزی ۳۲ صندوق استانی، ۱۸ صندوق تخصصی و محصولی و ۱۹ صندوق در حوزه زنان روستایی و عشایری فعال هستند، تصریح کرد: این صندوق ها در طول دوره فعالیت خود ۹۹۵۰ میلیارد تسهیلات به سهامداران و اعضای خود ارائه کرده اند، همچنین در سال ۹۷ این رقم حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۳۲ درصد آن به بخش باغبانی و زراعت، ۲۷ درصد دام، ۷ درصد عشایر و ۶ درصد صنعت اختصاص یافته است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.