همدان- مصطفی پناهنده گفت: راهداری استان همدان از دانش روز در نظارت و پایش تصویری جاده‌های استان همدان استفاده می‌کند.

راه‌های استان همدان مجهز به سامانه‌های پایش تصویری مدرن است

 به گزارش قدس آنلاین، مصطفی پناهنده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در نشست خبری فرارسیدن دهه فجر درمرکز مدیریت راه‌های استان همدان اظهار کرد: امسال ۱۶۰ میلیون تردد جاده‌ای در محورهای استان همدان توسط ۷۷ دستگاه دوربین تردد شمار فعال جاده‌ای ثبت شده است.

وی افزود: ۶۶  دوربین  هم سرعت لحظه‌ای و متوسط خودروهای عبوری را ثبت می‌کند که با این روش امکان  تخلف برای رانندگان کاهش یافته است.  برای نظارت بر حمل بار در استان هم ۴ دستگاه سامانه دبلیو آی ام در محور همدان به تهران(هر ۲ باند) و همدان به سنندج نصب شده است که خودروها را در هنگام حرکت کنترل و پایش می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: با سامانه دبلیو آی ام می‌توانیم مشخص کنیم که خودروهای باری آیا بار مجاز حمل می‌کنند یا نه باز آنها غیرمجاز و بدون بارنامه است. همچنین امسال ۸۰۰ هزار بارنامه در استان همدان به صورت مکانیزه صادر شده است.

پناهنده گفت: بهره‌مندی از دانش روز در نظارت بر محورها و جاده‌های استان امری ضروری است اما نمی‌توانیم منکر شویم که برخی رانندگان همچنان قانون را نادیده می‌گیرند و حضور پلیس به نوعی به کاهش این قانون‌گریزی رانندگان عبوری از محورهای استان همدان کمک کرده است و پایش تصویری و استفاده از فن آوری روز برای نظارت برجاده های استان همدان هم افزایی توان نظارت و مدیریت ترافیک جاده است.

پناهنده خاطرنشان کرد: در مدت ۸ ماه امسال با بهره‌مندی از این سامانه ها موفق شدیم ۱۴درصد تصادف‌های جاده‌ای استان همدان را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.