مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 23 طرح عمرانی و صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان آماده بهره برداری شد.

23 طرح در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی آماده بهره برداری است

به گزارش قدس آنلاین ؛ مسعود مهدی زاده مقدم روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های قابل افتتاح دهه مبارک فجر در شهرک‌ های صنعتی گناباد افزود: راه اندازی و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی این شرکت است و در همین راستا زیرساخت های لازم برای همه واحدهای تولیدی تامین می شود.

وی اظهار داشت: در دهه فجر امسال 16 طرح صنعتی با سرمایه گذاری سه هزار و 449 میلیارد ریال و هفت پروژه عمرانی شامل برق رسانی، راه و ابنیه و روشنایی با هزینه 29 میلیارد ریال در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی استان بهره برداری می شود که زمینه اشتغال 581 نفر را ایجاد می کند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی همچنین از صدور چهار ضمانت نامه اعتباری به ارزش 50 میلیارد ریال برای کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان طی سال جاری خبر داد و گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اصل و سود تسهیلات بانکها به صنایع کوچک را در مناطق توسعه یافته تا 70 درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته تا 85 درصد تضمین می کند.
مهدی زاده مقدم اظهار داشت: با توجه به اینکه صنایع خرد، کوچک و متوسط آسیب پذیری بیشتری نسبت به صنایع بزرگ دارند، تلاش شده است، مشکل تامین سرمایه در گردش این واحدها با حمایت های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک حل شود.
وی گفت: ضمانت نامه ها در سه حوزه ایجادی، سرمایه در گردش و توسعه کمک شایانی در حوزه صنعت استان داشته و به رشد اقتصادی صاحبان صنایع منجر شده است.
وی افزود: هم اکنون 45 درصد از صنایع، 40 درصد از اشتغال صنعتی و 24 درصد از سرمایه‌گذاری استان در شهرک ‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی قرار دارد که با 48 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 40 شهرک فعال زمینه استقرار 2570 واحد صنعتی را با اشتغال 74 هزار و 156 نفر فراهم کرده است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.