فعالیت‌های مختلف نیروهای جهادی تحت حمایت قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در روزهای منتهی به چهل سالگی انقلاب، نشان می‌دهد پس از چهار دهه، هنوز دغدغه نیروهای جهادی این انقلاب، محرومیت‌زدایی در ایران اسلامی است.

خدمت‌رسانی قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آستانه چهل سالگی انقلاب + تصاویر

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار سال ۹۵ با دانشجویان، قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف استفاده از ظرفیتهای این ستاد برای پشتیبانی از گروه‌های جهادی، تشکیل شد.

قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سالهای اخیر در راستای محرومیت‌زدایی و حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی، خدمات بسیاری را در قالب این ‌گروه‌ها به مردم مناطق محروم و کم‌ برخوردار کشورمان ارائه کرده است. امداد و نجات در حوادث و بلایای طبیعی، اقدامات اشتغالزایی، حضور مؤثر در آسیبهای اجتماعی، فعالیتهای عمرانی، بهداشتی و درمانی از جمله این خدمات هستند.

این گروه‌های جهادی که با حمایت قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت می‌کنند، در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی نیز با فعالیت در روستاها و مناطق محروم به فکر استوار نگه داشتن یکی از اصول اساسی انقلاب پر شکوه اسلامی یعنی محرومیت‌زدایی هستند.

در ادامه این مطلب به خدمت‌رسانی تعدادی از گروه‌های جهادی در روزهای منتهی به چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره خواهیم کرد.

اشتغالزایی در مناطق محروم تبعات مثبتی از جمله تزریق امیدواری در زندگی مردم آن مناطق و بوجود آمدن آثار اجتماعی در کنار آثار اقتصادی این مشاغل در آن مناطق خواهد شد. از همین رو گروه جهادی عمار (حلما) استان کرمان در روستای اسلام‌آباد و زهکلوت منطقه رودبار جنوب واقع در جنوب استان کرمان، اقدام به برگزاری ۱۴ دوره آموزشی فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی مشاغل خرد جهت اشتغالزایی و انجام طرح سفره کریمان ( تهیه و توزیع ارزاق برای محرومین) به استعداد ۲۰ خانوار کرده است.

مرمت و تعمیر منازل آسیب‌دیده مردم در روستاهای نقاط کم‌برخوردار و محروم کشور از فعالیتهای گروه‌های جهادی در سراسر کشور است؛ در یکی از این فعالیتها، کانون جهادی فرهنگی فاطمیون و ستاد حرکتهای جهادی شهید حسین همدانی شهر دلفان استان لرستان با کمک ۷۰ نیروی جهادی و حمایت قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اقدام به مرمت و تعمیر ۱۴ باب منزل کرده‌اند.

فعالیتهای بهداشتی و درمانی از دیگر خدماتی است که نیروهای جهادی در مناطق کم‌برخوردار و محروم ارائه می‌دهند. با توجه به مستعد بودن مردم این مناطق به بیماریهای عفونی و پوستی، جهادگران اقدامات پیشگیرانه‌ای را در این زمینه انجام داده‌اند؛ یکی از این بیماریهای عفونی و پوستی، بیماری سالک است که توسط گزش پشه خاکی آلوده به‌نوعی انگل، منتقل می‌شود. سالانه نزدیک به ۲ میلیون مورد این بیماری در سراسر دنیا اتفاق می‌افتد که هر ساله بالغ بر ۲۰ هزار مورد ابتلا در کشورمان ثبت و گزارش شده است.

با توجه به ضرورت پیشگیری در زمینه بیماریهای پوستی و عفونی، گروه جهادی ایثار استان خراسان شمالی با حمایت مادی و معنوی قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در حوزه بهداشت و درمان اقدام به اجرای طرح پیشگیری از بیماریهای عفونی و پوستی در روستاهای این استان کرده‌اند. لازم به ذکر است پیش از این 300 نفر از ساکنین روستاهای همجوار شهرستان اسفراین بخصوص منطقه زرق‌آباد به بیماریهایی همچون سالک مبتلا شده بودند.

از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی ایثار در راستای اجرای طرح پیشگیری از بیماریهای عفونی و پوستی، می‌توان به زیر و رو کردن خاک جهت از بین بردن تخم پشه سالک اشاره کرد. با اجرای این طرح ۲ هزار و ۶۷۰ نفر بطور مستقیم از گزند این نوع بیماریها مصون مانده‌اند.

این فعالیت‌های مختلف در زمینه‌های عمرانی، اشتغالزایی و بهداشتی و درمانی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی توسط نیروهای جهادی تحت حمایت قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، نشان می‌دهد پس از چهار دهه، هنوز دغدغه نیروهای جهادی این انقلاب، رفع مشکلات مستضعفین و محرومیت‌زدایی در ایران اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.