خراسان شمالی- طاهر رستمی گفت: سهم جمعیت یک دهمی استان از سرانه دولت نیم درصد است و متاسفانه چرخه اقتصادی استان ضعیف است.

۲۹۰ کلاس درس در شهرستان اسفراین از نعمت گاز و برق بهره‌مند شدند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری اسفراین، طاهر رستمی فرماندار اسفراین در مراسم جشن بهره برداری از بخاری‌های استاندارد در مدارس شهرستان اسفراین گفت: استاندار خراسان شمالی در دهم دیماه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان فاروج، دستور فوری برچیده شدن بخاری‌های نفتی از سطح مدارس استان را با رویکرد تعیین اولویت‌ها در برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری ها، صادر کرد.
وی ادامه داد: با دستور استاندار ستاد ویژه گازرسانی و برق رسانی به مدارس استان و شهرستان اسفراین تشکیل شد.
رستمی با تقدیر از اقدام حمایتی استاندار خراسان شمالی گفت: امروز ۲۹۰ کلاس درس در ۹۰ مدرسه شهرستان از نعمت گاز و برق برخوردار شدند و این هدیه کوچکی برای مردم شهرستان در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب است.
رئیس ستاد گازرسانی و برق رسانی به مدارس شهرستان افزود: عملیات جهادی استاندار مانور خدمتی بود برای تمام مدیران استان و شهرستان تا در آینده با الگوبرداری از این کار و با اولویت‌ انجام اقدامات در راستای محرومیت زدایی، کارهای اساسی و مهم تری انجام دهند.
فرماندار اسفراین خطاب به مسئولین ادارات  گفت: اولویت‌های دستگاهی و اداری خود را شناسایی کنید و با هماهنگی و تعامل در جهت رفع مسائل و مشکلات شهرستان اهتمام داشته باشید .
رستمی با اشاره به طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اظهار داشت: سهم جمعیت یک دهمی استان از سرانه درآمد دولت نیم درصد است و متاسفانه چرخه اقتصادی استان ضعیف است.
فرماندار اسفراین افزود: دولت با اختصاص ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تلاش دارد تا ضمن ایجاد اشتغال به چرخه اقتصادی و درآمد مردم کمک کند، برای همین منظور مرحله دوم تخصیص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به زودی آغاز می شود.
وی همچنین از دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها خواست تا نسبت به اطلاع رسانی به مردم و همچنین معرفی ۲۰۰۰ طرح اشتغال زایی با اولویت شناسایی مشاغل گردشگری و بوم گردی اقدام کنند .
فرماندار اسفراین  با توجه به پیش رو بودن جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان در چهلمین سال پیروزی انقلاب به مقابله هرچه بیشتر با مردم ایران روی آورده اند، آن‌ها می‌دانند که در موضوع تهدید نظامی راه به جایی نمی‌برند بنابراین این‌بار از طریق تحریم های سخت اقتصادی وارد عمل شده و آشکارا اعلام کرده اند که قصد نابودی ایران را دارند، اما اقتدار نظام جمهوری اسلامی باعث شده که کشورمان در سطح بین المللی و منطقه ای حرف اول را بزند .
وی با اشاره به راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: حضور پرشور مردم نشان داد که مردم ایران همواره در تمامی صحنه ها جلوتر از مسئولین حضور دارند و قطعا در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور پرشور خود جشن ۴۰ سالگی انقلاب را خواهند گرفت و توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین قدیر محمدیان امام جمعه اسفراین هم که در این مراسم حضور یافته بود، گفت: با اقدام جهادی استاندار خراسان شمالی، شاهد مدیریت متفاوت و عملگرای ایشان برای انجام کارهای بزرگ هستیم.
وی با اشاره به اقدام استاندار خراسان شمالی گفت: امروز با مدیریتی متفاوت روبرو هستیم چنانکه ایشان علاوه بر انجام کارهای فرهنگی ، کادرسازی فرهنگی را هم در نظر دارد تا مسئولین در این باره به نحو احسن انجام وظیفه کنند .
قدیر محمدیان افزود: حوادثی که در اثر ایمن نبودن بخاری های نفتی در کشور اتفاق می افتاد مردم را عزادار کرده و ضرر های جانی ، معنوی و مالی زیادی را تحمیل کرد ، صرف هزینه برای پیشگیری از حوادث بسیار کمتر از جبران هزینه ها و خسارات پس از وقوع حادثه است .
محمدیان استفاده از توان و ظرفیت مردم از سوی دولت را حلال بسیاری از مشکلات عنوان کرد و گفت: اعتقاد قوی ، اعتماد مردم به آرمان‌های امام راحل(ره) و استفاده از ظرفیت جوانان متدین و مخترع از عوامل خشم و عصبانیت استکبار جهانی از کشورمان است .
گفتنی است در پایان مراسم امروز، فرماندار شهرستان اسفراین ضمن شنیدن سخنان دهیار و مردم روستای فیروزآباد دستور داد اقدامات لازم برای رفع مشکلات روستا از سوی مسئولان صورت گیرد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.