خراسان شمالی- بخاری‌های گازی استاندارد و هوشمند در ۱۳۷۸ کلاس درس ۳۴۴ مدرسه خراسان شمالی، با هزینه کرد ۸ میلیارد تومان، جایگزین و نصب شد.

 بخاری‌های نفتی از مدارس خراسان شمالی حذف شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، در سفر دهم بهمن ماه استاندار خراسان شمالی به شهرستان مرزی رازوجرگلان، جشن حذف بخاری های نفتی مدارس استان در روستای غلامان برگزار شد.

این اقدام در پی دستور استاندار در نشست یک ماه قبل شورای اداری فاروج انجام شد که تاکید کرد، تمام بخاری های نفتی چکه ای از مدارس استان در کمتر از یک ماه برچیده شود.

متعاقب آن، بخاری های گازی استاندارد و هوشمند در ۱۳۷۸ کلاس درس ۳۴۴ مدرسه این استان، با هزینه کرد ۸ میلیارد تومان، جایگزین و نصب شد که حدود ۴۰درصد این کلاس ها یعنی ۵۲۶ مورد مربوط به شهرستان رازوجرگلان بوده است.

جشن حذف بخاری های نفتی مدارس در آموزشگاه دخترانه شهید نظری روستای غلامان برگزار شد و با قدردانی علما و مسئولان محلی به نیابت از اهالی منطقه همراه بود.

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در این مراسم گفت: جشن امروز که به لطف خدا در سراسر استان شاهدش هستیم، حاصل یک تشخیص درست اولویت و یک همراهی و انسجام درونی است.

وی ادامه داد: امروز هم وظیفه خود را انجام دادیم و هم خرسندی فرزندان دانش آموز خود را می بینیم.

وی با بیان این که شکرگزاری توانمندی ما مسئولان، حل مشکلات مردم است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع، مهم بود که با تشخیص درست اولویت، این منابع را برای تامین ایمنی دانش آموزان و حل دغدغه والدین هزینه کنیم یا در مسیر دیگری هزینه شود.

استاندار خراسان شمالی در نشست خبری در این مدرسه نیز گفت: در مرحله دوم طرح برچیدن بخاری های نفتی مدارس استان، گرمایش ایمن و استاندارد برای مدارس عشایری تامین خواهد شد.

شجاعی خاطرنشان کرد: وعده برچیده شدن یک ماهه این بخاری ها ریسک نبود، چون صفر تا صد کار را اشراف داشتیم و آن را شدنی می دانستم.

وی یادآور شد: با وجود بعضی درخواست ها برای تمدید این مهلت با توجیه شرایط آب و هوایی و... اما به همکارانم گوشزد کردم که موعد دهم بهمن تغییر نمی کند و یازدهم نخواهد شد چون همه باید یاد بگیریم کارها را در زمان خودش به سرانجام برسانیم.

وی افزود: می دانستم بعضی ها روزشمار درست کردند که حتما از دغدغه مندی شان بوده است، ولی به هر حال می دانستم با انسجام و هم افزایی، این کار شدنی است.

استاندار خراسان شمالی در پاسخ به پرسش دیگری گفت: خرید کامیون برف روب را در ۴۸ ساعت تامین اعتبار کردیم و به زودی در اختیار فرماندهی مرزبانی استان قرار می گیرد.

شجاعی درباره کمبودهای ورزشی شهرستان هم اذعان کرد: نامی از ورزش خراسان شمالی در کشور شنیده نمی شود که با وجود همه قابلیت ها، نشانه ضعف زیرساخت هاست. 

وی ادامه داد: پیست مناسب اسبدوانی حتما یاید در استان ایجاد شود تا مباحث اقتصادی و ورزشی صنعت اسب را به خوبی پیش ببریم.

شجاعی یادآور شد: هفته آینده چند جلسه ویژه با محوریت توسعه شهرستان رازوجرگلان در استانداری برگزار خواهد شد تا زمینه ساز جهش این منطقه شود.

 وی اضافه کرد: برای مساعدت در حل مشکل ضعف زیرساخت های ارتباطی، از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سفر به استان دعوت کردم که به زودی انجام خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی به خبرنگار صداوسیما هم گفت: این کار شبانه روزی و برچیده شدن بخاری های نفتی مدارس استان طی یک ماه، نشانه توان مدیریتی استان بود و امیدوارم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، شعارهای دولت و وعده های رئیس جمهوری بتوانیم با همین نگاه و رویکرد، دیگر پروژه های تعریف شده در استان را پیش ببریم و جشن پایان برق رسانی به روستاها را نیز در پایان سال برگزار کنیم.

امین فلاح مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز در جشن حذف بخاری های نفتی مدارس در روستای غلامان شهرستان رازوجرگلان، اذعان کرد: برای کسی باورپذیر نبود که حدود ۱۴۰۰ بخاری نفتی چکه ای مدارس استان در یک ماه برچیده شود، ولی با درایت، پشتیبانی، پیگیری و جلسات مستمر دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی، این کار حتی سه روز زودتر از مهلت مقرر به پایان رسید و این در حالیست که مستلزم گازرسانی به مدارس، برق کشی استاندارد کلاس ها، خرید، حمل و نصب این تعداد بخاری بود.

عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش هم گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این اقدام در پی دستور استاندار و با همدلی و وحدت و همت همه دست اندرکاران محقق شد و دغدغه فرهنگیان و خانواده های ۲۰ هزار دانش آموز را برطرف کرد که به نیابت از همه آنان تشکر می کنم.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.