البرز- نبی الله خون میرزایی با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در جهان ۲۲ کیلوگرم بوده اما در ایران ۱۱ کیلوگرم در سال است، گفت: فرهنگ مصرف غذایی در سبد خانواده ایرانی دارای اشکالاتی است و بایستی اصلاح شود.

سرانه مصرف سالانه ماهی در ایران ۱۱ کیلوگرم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات کشور پیش از ظهر سه شنبه در جشنواره طبخ آبزیان که در ماهی سرای کرج برگزار شد، اظهار کرد: طبق بررسی ها، سرانه مصرف ماهی در جهان ۲۲ کیلوگرم بوده اما در ایران ۱۱ کیلوگرم در سال است.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه فرهنگ مصرف غذایی در سبد خانواده ایرانی دارای اشکالاتی است و بایستی اصلاح شود، ‌گفت: افزایش مصرف بعضی از مواد خوراکی از جمله  شکر، روغن، روغن های اشباع، نمک و کربو هیدرات ها  بالا بوده این در حالی است که مصرف مصرف پروتئین های حیوانی و آبزیان در سبد کالا مردم پایین بوده که خسارات بسیار زیادی به سلامت جامعه وارد می کند.

وی ادامه داد: بانوان ایرانی می توانند با افزایش سرانه مصرف ماهی به فرهنگ سازی در این بخش کمک کنند.

خون میرزایی خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که در رشد فرهنگ ها بسیار تاثیرگذار است هم افزایی خرده فرهنگ ها و در کنار هم قرار گرفتن آن ها در جامعه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره اینکه البرز به واسطه وجود فرهنگ های مختلف نماد کوچکی از ایران است، گفت:این استان می تواند در فرهنگ سازی برای افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور کمک موثری کند.

‌وی در پایان گفت:  شیلات در بخش های مختلف از جمله حلقه های پیش تولید، تولید و پس از تولید جایگاه برجسته ای دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.