مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این نهاد اکنون از ۱۱۱هزار و ۹۴۲ خانوار دارای سرپرست زن حمایت می کند.

حمایت کمیته امداد خراسان رضوی از ۱۱۱ هزار زن سرپرست خانوار

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله آسوده ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) بیان کرد: این نهاد حمایت از خانواده های نیازمند را در تمام بخش ها انجام می دهد که به صورت ویژه کمک و هدایت زنان سرپرست خانوار در مسیر صحیح را به منظور رفع مشکلات آنها مدنظر دارد.
وی به حساس بودن روحیه بانوان و کمتر مقاوم بودن در برابر مشکلات اشاره کرد و افزود: کمیته امداد به زنان خانوار خدمات متناسب با شرایط زندگی و مشکلات آنها را ارائه می کند تا آسیب در خانواده ایجاد نشود.
آسوده اظهار کرد: از ۱۱۱هزار و ۹۴۲ زن سرپرست خانوار، تنها ۹۸ هزار ۵۸۹ خانوار از تمام خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند و باقی آنها نیز فقط از یک و یا چند خدمت استفاده می کنند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه زنان سرپرست شهری نسبت به روستایی بیشترین فراوانی را دارند افزود: ۵۹ هزار و ۶۵۶ خانوار شهری و ۵۲ هزار و ۲۸۶ خانوار روستایی دارای زن سرپرست خانوار تحت حمایت خدمات این نهاد قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه فوت سرپرست، طلاق، از کارافتادگی مرد خانه و بیماری سرپرست از مهمترین دلایل سرپرست بودن زنان است ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد از خانوارهای تحت حمایت این نهاد دارای زن سرپرست خانوار هستند.
وی گفت: زنان سرپرست تحت حمایت از ۱۰هزار و ۹۲۷ فرزند یتیم و ۹ هزار و ۲۷۵ فرزند محسنین سرپرستی می کنند و کمیته امداد به ازای هر یک از این فرزندان خدماتی ارائه می دهد.
آسوده با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد زمان دار است و این نهاد پول توزیع نمی کند یادآدور شد: کمیته امداد با ایجاد زمینه اشتغال و خودکفایی خانواده شاهد بروز و ظهور زنانی است که روزگاری نیازمند بوده اند اما اکنون علاوه بر استقلال مالی توانسته اند کارآفرینی کنند و افراد دیگری را به عنوان نیروی کار تحت حمایت خود بیاورند.
شایسته ذکر است: کمیته امداد خراسان رضوی اکنون ۲۲۱ هزار و ۵۳ خانوار را مشتمل بر ۴۰۲ هزار و ۳۱۶ هزار نفر تحت حمایت دارد که ۱۵۵ هزار و ۳۰۹ خانوار آن با جمعیت ۲۸۲ هزار و ۶۶۲ نفر از این  نهاد ماهانه معیشت دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.