امام‌جمعه کاشمر نسبت به تک‌خوانی یک زن در پارک بانوان این شهر واکنش نشان داد و از دستگاه قضایی خواست با متولیان این مراسم برخورد شدید قضایی کند.

واکنش امام‌جمعه کاشمر درباره تک‌خوانی یک زن در پارک بانوان شهر

به گزارش قدس آنلاین، پس‌ از اینکه جمعی از بانوان کاشمری با تجمع در فرمانداری این شهرستان نسبت به برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) که در آن‌یک خانم اقدام به تک‌خوانی کرده بود و صدای آن در فضای باز پارک از طریق بلندگو پخش‌شده بود، امروز نیز امام‌جمعه کاشمر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته واکنش نشان داد و گفت: بارها از این تریبون به افرادی که با بی‌مبالاتی و بی‌توجه به مسائل فرهنگی و اخلاقی کارهایی در سطح شهر انجام دادند، تذکر دادیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با تأکید بر اینکه تذکر به این تیپ افراد در واقع دور باطل زدن است، افزود: متأسفانه این افراد باوجود تذکرات زیاد بازهم کار خودشان را انجام می‌دهند.

وی بابیان اینکه در برنامه‌ای که چند روز قبل در پارک بانوان کاشمر برگزار شد، به نظر من هیچ‌یک از اصول اخلاقی رعایت نشده بود، بیان کرد: همواره سعی می‌کنم کارها را با یک روش معقول و منطقی دنبال کنم و از جنجال پرهیز کنم و مطلب را بدون تحت تأثیر احساساتم بیان کنم.

امام‌جمعه کاشمر ادامه داد: درهرصورت ما مسلمان هستیم، اگرچه اعتقاداتمان نباید تحت تأثیر احساسات قرار گیرد، اما تحت تأثیر اعتقادات و باورهایمان که باید قرار بگیریم و به بهانه جشن آن‌ها را زیر پا نگذارند.

وی با تقدیر از اقدام جمعی از بانوان کاشمری در اعتراض به این اقدام، یادآور شد:  اگرچه ظاهر این مراسم یک جلسه زنانه بوده، اما این مراسم در یک فضای باز برگزارشده است به‌طوری‌که مردهای نامحرمی در اطراف این مراسم حضور داشتند و صداها را شنیدند.

طباطبایی بی‌توجهی به این شیوه برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌ها را یک خطر جدی دانست و گفت: اگر در خصوص این مراسم برخوردی انجام نشود، آرام‌آرام خوانندگی و مغنی‌ها مُد می‌شود و در جشن‌های عروسی به یک فرهنگ تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه و برخورد با این‌گونه برنامه‌ها و فعالیت‌ها، در آینده قابل‌کنترل نخواهد بود، ابراز کرد: اینکه در یک مجمع عمومی در شهر و در یک پارک چنین برنامه‌ای اجرا می‌کنند، واقعاً چه کسانی مسؤول هستند؟

امام‌جمعه کاشمر اظهار کرد: فیلم این مراسم را به من نشان دادند و باوجوداینکه بارها تذکراتی در این زمینه دادم، از روی مردم خجالت می‌کشم و نمی‌توانم این تذکرات را مجدد تکرار کنم، به همین دلیل از مسؤولان قضایی درخواست داریم با هر مسؤول و در هر جایگاهی که متولی این مراسم بوده است، برخورد شدید قضایی کند.

وی بابیان اینکه در شرایطی که دشمنان به دنبال یک اتفاق کوچک هستند تا با بزرگنمایی آن به نفع خودشان استفاده کنند، از مردم مؤمن و متدین کاشمر خواست تا با هوشیاری مراقب توطئه دشمنان باشند و اجازه ندهند اقداماتی باعث شاد شدن آن‌ها شود.

طباطبایی تأکید کرد: در شورای فرهنگ عمومی نسبت به جلوگیری از برگزاری این‌چنین مراسم‌هایی تصمیم‌گیری خواهیم کرد و حجت را تمام خواهیم کرد و در صورت مشاهده موارد مشابه از طریق پیگیری‌های قانونی با خاطیان برخورد جدی خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته حدود ۵۰ نفر از بانوان کاشمری با برگزاری تجمع اعتراضی در فرمانداری این شهرستان نسبت به برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) که در آن‌یک خانم از طریق بلندگو و در فضای باز اقدام به تکخوانی کرده بود، واکنش نشان دادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.