رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خیران سلامت و بخش خصوصی بیش از گذشته در ساخت فضاهای درمانی در مشهد مشارکت کنند.

خیران سلامت در ساخت فضاهای درمانی مشهد مشارکت کنند

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر محمد رضا دارابی شنبه ظهر در نخستین همایش ملی ناهنجاری‌های مادرزادی در هتل پارس مشهد اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت و حضور جمع کثیری از زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مشهد مقدس لازم است خیران سلامت و بخش خصوصی بیش از پیش در ساخت و توسعه فضاهای درمانی و تشخیصی وارد شوند و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت حمایت می‌کند.

وی افزود: برخی از بیماری‌های مادرزادی نیازمند پیگیری و درمان طولانی مدت است و این امر هزینه‌های درمانی هنگفتی را بر دوش خانواده‌ها تحمیل می‌کند و خیران سلامت و بخش خصوصی نقش مؤثری در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها ایفا می‌کنند و لازم است که در این زمینه بیشتر فعال باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر تمام بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی در کشور قابل درمان است و بررسی‌های ژنتیکی پیش از ازدواج نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری‌های مادرزادی دارد.

وی گفت: بیماری‌های مادرزادی طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را در برمی گیرد که برخی از دوران جنینی و برخی در زمان تولد قابل شناسایی است ودر حال حاضر تمامی بیمارستان‌های دانشگاه به ویژه بیمارستان دکتر شیخ، فوق تخصصی کودکان اکبر، امام رضا (ع) و قائم (عج) به بیماران مبتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی و ژنتیکی خدمات ارائه می‌دهند.

دارابی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر تحولات چشمگیری در توسعه فضای فیزیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه صورت گرفته و ۳۲۰ هزار متر مربع فضای جدید ایجاد و ۳۳۰ هزار متر مربع بهسازی و بازسازی شده است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.