دبیر هیئت ژیمناستیک خراسان‌رضوی گفت: تجهیزات گران‌قیمت مهمترین معضل ژیمناستیک‌کاران خراسان رضوی است.

تجهیزات گران‌قیمت مهمترین معضل ژیمناستیک‌کاران خراسان‌رضوی است‌
به گزارش قدس آنلاین ، هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی حضور پررنگی در این رشته ورزشی در میان سایر استان‌ها داشته، این هیئت تاکنون برنامه‌های مختلفی را با هدف استعدادیابی برگزار کرده و ژیمناست‌های ماهری تربیت شدند.

از چند ماه گذشته، کمیته پارکور خراسان رضوی زیر پوشش هیئت ژیمناستیک استان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، هیئت ژیمناستیک و کمیته پارکور خراسان رضوی در دو بخش بانوان و آقایان فعال‌ هستند، اقدامات مختلفی انجام شده و برنامه‌های بسیاری در پیش رو قرار دارد.

حسین معماریان؛ دبیر هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی در ارتباط با فعالیت هیئت ژیمناستیک از ابتدای مهرماه تاکنون و برنامه‌های در پیش روی هیئت مواردی را خاطرنشان کرد، همچنین در ارتباط با وضعیت پارکور در خراسان رضوی توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

دبیر هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی از ابتدای مهرماه تاکنون اقدامات متعددی را اجرا کرده و در بخش‌های مختلف فعال بوده است، به عنوان مثال مسابقات ایروبیک ژیمناستیک خراسان رضوی با حضور ورزشکاران خراسانی برگزار شد، تیم خراسان به مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور نیز اعزام شده و مقام نخست را کسب کرد.

معماریان بیان کرد: دختران و پسران ژیمناست توسط هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی به المپیاد نوجوانان کشور در اردبیل و سنندج اعزام شدند و در بخش دختران مقام سوم کسب شد، هنگامه هادیانی با کسب دو مدال نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمان نوجوانان کشور انتخاب شد.

وی اضافه کرد: در بخش پسران نیز عرفان غزالی دو مدال طلا و یک نقره کسب کرد و به این شکل توانست مقام قهرمانی کشور را از آن خود کند، وی توانست پس از آن به اردوی تیم ملی دعوت شود، اخیراً مسابقات قهرمانی کشوری ایروبیک‌ ژیمناستیک در تهران برگزار شده و خراسان رضوی توانست مقام دوم کشوری را کسب کند.

معماریان خاطرنشان کرد: چهار نفر از ورزشکاران خراسانی توسط این مسابقات به اردوی تیم ملی راه یافتند، محمود ذوقی نیز در مسابقات مذکور صاحب مقام نخست در بخش بزرگسالان شد، در نهایت خراسان رضوی مقام نایب قهرمانی را کسب کرد، علاوه بر موارد مذکور تاکنون چهار دوره مربی‌گری در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شده است.

وی افزود: متولیان در حال آماده سازی جهت برگزاری «کارگاه ریتمیک» هستند، این امر در 15 و 16 اسفندماه محقق می‌شود، همچنین برگزاری مسابقات داخلی پسران در 9 اسفندماه صورت پذیرفته است، دو برنامه مختلف در بخش بانوان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برپا شده است.

دبیر هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی با اشاره به اینکه در برنامه مذکور بیش از 600 نوآموز حضور داشتند تصریح کرد: همچنین ورزشکاران خراسانی برای مسابقات کمپ آسیا انتخاب شدند و قرار بر اعزام آنها به بنگلادش است، امسال هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده و پیشرفت بسیاری در مقایسه با سال‌های قبل داشته است.

معماریان عنوان کرد: مطالبی در ارتباط با رابطه قد و ژیمناستیک از گوشه کنار به گوش رسیده است، در پاسخ به آنها باید گفت که در ورزش ژیمناستیک کم بودن فاصله میان مرکز ثقل و اندام‌های بدن سبب سهولت بیشتر در حرکت ژیمناست‌ها است، به همین دلیل افرادی با قدهای کوتاه‌تر می‌توانند موفق‌تر از قدبلندها عمل کنند.

وی افزود: به دلیل پیشی گرفتن افرادی با قد متوسط و یا کوتاه از افراد قدبلند و موفقیت آنها، این افراد می‌توانند در بسیاری از مسابقات شرکت کنند و یا اینکه این افراد بیشتر در معرض دید هستند، به همین دلیل سایرین بر این باورند که ژیمناستیک از بلند شدن قد جلوگیری می‌کند.

معماریان خاطرنشان کرد: در بحث قهرمانی هنوز هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی موفق نبوده است که یکی از دلایل آن، گرانقیمت بودن وسایل آن است، به عنوان مثال برای خرید تجهیزات کامل و نصب تمامی امکانات در سالن ورزشی باید 1 میلیارد و 500 میلیون تومان فراهم شود. یکی از مهم‌ترین اقدامات هیئت ژیمناستیک خراسان‌رضوی، برگزاری دوره‌های استعدادیابی است، در این امر آموزش و پرورش خراسان رضوی و همچنین بهزیستی به عنوان پایه‌های این مراسم شناخته شدند، چرا که همکاری بسزایی با هیئت ژیمناستیک استان داشتند.

وی تصریح کرد: افراد بسیاری علاقمند به فعالیت در ورزش ژیمناستیک هستند و تمایل به فعالیت به صورت حرفه‌ای دارند، از دیگر افتخارات هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی می‌توان به ارتقاء سطح مربیان و داوران خراسانی اشاره کرد، اولویت ما کشق استعدادهای افراد و هدایت آنها به سوی این ورزش است.

معماریان ادامه داد: در صورت فراهم بودن امکانات بیسشتر در ژیمناستیک، می‌توان با قدرت بیشتری به سمت پرورش ورزشکاران و کشف استعدادهای آنها حرکت کرد، اعضای هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی خواستار حمایت بیشتر ارگان‌های مختلف از این ورزش است.

وی خاطرنشان کرد: از چند ماه گذشته کمیته پارکور خراسان رضوی زیر نظر هیئت ژیمناستیک استان قرار گرفته و فعالیت این کمیته با هماهنگی با هیئت انجام می‌شود، در ارتباط با رشته پارکور نیز برنامه‌های خوبی در پیش رو است، یکی از اقدامات اخیر، حضور پارکورکاران یا به عبارتی تراسورها در مسابقات کشوری است.

معماریان بیان کرد: این مسابقات از 10 تا 12 بهمن‌ماه در بندرعباس برگزار شده و 120 نفر در این رقابت‌ها شرکت کردند، ابوالفضل سمرقندی، سعید مجرد، مرتضی فیضی و ارشیا خالق‌وردی از مشهد و مهدی نیان آبادی از سبزوار با مربیگری مسعود باباییان در این مسابقات حضور یافتند و در نهایت ابوالفضل سمرقندی توانست در این مسابقات مقام طلا را کسب کند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی بیشترین تعداد پارکورکار را به مسابقات اعزام کرده است، پارکور در گذشته زیر نظر هیئت ورزش‌های همگانی بود اما با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، اعضا به این نتیجه رسیدند که پارکور هیجان بیشتری داشته و نزدیک به ورزش ژیمناستیک است.

معماریان خاطرنشان کرد: در فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه مسابقات آسیایی چین برگزار شده و در صورت موفق عمل کردن ابولفضل سمرقندی در مسابقات انتخابی تیم ملی، وی نیز می‌تواند به این مسابقات اعزام شود، برخی از مناطق شهر از فعالیت این ورزشکاران جلوگیری می‌کنند، باید ورزش پارکور به صورت منسجم انجام شود، در صورت همکاری بیشتر شهرداری، ورزشکاران پارکور به طور راحت تری می‌توانند به ورزش خود ادامه دهند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.