هر سال درست در همین روزها گویی جانی تازه به کالبد شهر و مردمانش دمیده شده و به سنت روزهای پایانی سال و استقبال از بهار، میل به شروعی نو، احیا می‌شود.

نذر هنری توسط دانشجویان نیکوکار

فضاآرایی و زیبا آرایی شهری توسط پاکبانان زحمتکش شاید پیشانی این شور و نشاط استقبال از بهار باشد، اما همسو با این تلاشگران عرصه خدمت؛ دیگر هنرمندان گمنامی هستند که در گوشه‌هایی از شهر، طرحی زیبا از زندگی را بر ورقی دیگر حک می‌نمایند.

 این گوشه شهر اما وسعتی به اندازه تمام شهر دارد! این روزها؛ بزرگ‌ترین مرکز توانبخشی کشور نیز همسو با ساکنانش، غبار از تن شسته و به مدد نگاه هنرمندان و گروه خودجوش دانشجویی، با ایده‌های خلاقشان؛ نمایشی از طرح، نقش و رنگ را - با هر آن چه نشانی از نوروز دارد- در آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش به تماشا می‌گذارند.

به اِلمان کتاب در محوطه آسایشگاه که نزدیک می‌شوم؛ ابتدا یک گاری با سطل‌های رنگ نظرم را جلب می‌کند. پیرامون آن نیز سطل‌ها و قوطی‌های رنگ خودنمایی می‌کند. نیلوفر مقدم - دانشجوی گرافیک دارد نرده المان را با وسواس رنگ می‌کند و عاطفه دلنواز دیگر دختر جوان دانشجوی گرافیک کار، در اندرونی المان مشغول طراحی است.

این جمع دو نفره‌ای از یک گروه پانزده نفره دانشجویی را تشکیل داده که یک هفته‌ای می‌شود، به صورت خودجوش و با عطر خداپسندانه نیکوکاری آمده‌اند تا با نذر هنری شان شور و نشاط بهاری و استقبال از نوروز ۹۸ را در آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش ارتقا بخشند.

 با شما همدلیم

عاطفه دلنواز در حال اجرای طرحی با چیدمان آجرگونه و تلفیقی از رنگ‌های شاد قرمز، نارنجی، سفید و سبز روی دیوار المان کتاب است. ۲۰ ساله است و دانشجوی دانشگاه الزهرا(س). می‌گوید: از چهارشنبه گذشته آمده‌ایم تا با نو نوار کردن و نقاشی آسایشگاه فیاض‌بخش؛ حالمان را پیش از سال تحویل خوب نماییم!. اینجا و با نذر هنری گروه دانشجویی در میان فرشتگان زمینی معلول یعنی حال خوب! یعنی احسن الحال...! شاید اجابت دعای «حول حالنا الی احسن الحال» در ابتدای سال ۹۷ باشد که حالا در واپسین روزهای زمستان از سوی خدا به ما هدیه شده است.

آمده‌ایم تا در پایان سال به ۵۵۰ معلول این آسایشگاه بگوییم با شما همدمیم و همدل و تأکید کنیم که تنها نیستید و قشر دانشجو نیز در راستای تعهد اخلاقی و انسانی همیشه یار و یاور این فرشته‌هاست. البته این نذر هنری گروه دانشجویی متشکل از تعدادی دانشجوی دانشگاه‌های مشهد به آسایشگاه فیاض بخش ختم نمی‌شود. می‌گویند که تابستان نیز بخش اطفال بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد را رنگ‌آمیزی و طراحی کرده‌اند. یادشان می‌آید که یک مدرسه محروم در منطقه سیدی نیز توسط گروه رنگ‌آمیزی شده است و نیز مرکز اتیسم! از ساعت کاری شان که می‌پرسم؛ پاسخ می‌دهند: از ساعت ۹ صبح تا غروب آفتاب!

استقبال از بهار حالا در آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش رنگ و بوی دانشجویی گرفته است. گروه دانشجویی گمنامی که نامی نداشته، اما نام نیک از خود به جای گذاشته‌اند. شده‌اند مظهر تبلور بصیرت، نیکوکاری و عشق آفرینی با ادای نذر هنری به جامعه معلولان و بزرگ‌ترین مرکز توانبخشی کشور یعنی آسایشگاه شهید فیاض بخش!

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.