خراسان شمالی- علیرضا نجفی بر ضرورت تملک زمین برای احداث ساختمان موزه و پژوهشگاه در ۲ بلوک دیگر در فاز بعدی احداث کمپ گردشگری شهرتاریخی بلقیس به میزان ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع تاکید کرد.

تخصیص اعتبار جدید ۲ میلیارد ریالی برای "بلقیس"

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علیرضا نجفی مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی «بلقیس» و سکونت گاه های کهن منطقه، در نشست خبری مشترک دبیر ستاد اجرایی خدمات سفراز تخصیص اعتبار جدید ۲ میلیارد ریالی برای این شهر تاریخی از منابع ملی خبر داد.

نجفی  گفت: پیگیر عملیات اجرایی کمپ گردشگری ناتمام شهر تاریخی بلقیس با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی ۲ بلوک پس از نوروز هستیم.

وی با بیان اینکه کمپ گردشگری شهر تاریخی بلقیس با ابلاغ اعتبار ۳ میلیارد ریال از برکات سفر رهبری آغاز شد افزود: به غیر از این مبلغ، حدود یک میلیارد ریال دیگر برای آن هزینه شده است که احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در یک بلوک و سوئیت اقامتی پژوهشگران و گردشگران در بلوک دیگر پیگیری خواهد شد.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی «بلقیس» بر ضرورت تملک زمین برای احداث ساختمان موزه و پژوهشگاه در ۲ بلوک دیگر در فاز بعدی احداث کمپ گردشگری به میزان ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع تاکید کرد.

محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی اسفراین نیز در این نشست با اشاره به این که با ارتقای زیرساخت های گردشگری و معرفی و شناساندن ظرفیت های ناب این شهرستان به دنبال جذب گردشگر و افزایش طول اقامت و ماندگاری مسافران بوده ایم، افزود: ۵ خانه مسافر و ۱۱ اقامتگاه بوم گردی برای میزبانی از مسافران نوروزی مهیا شده اند و تاکنون ۱۴ اقامتگاه بوم گردی پروانه فعالیت دریافت کرده اند و بیش از ۱۰ درخواست برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در حال بررسی است و ۲ خانه مسافر در حال دریافت مجوز هستند.

کمپینگ اقامتی باباامان بجنورد راه اندازی شد

حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به راه اندازی کمپینگ گردشگری باباامان گفت: در آستانه نوروز۹۸، این سوئیت های اقامتی برای مسافران و گردشگران آماده سازی شده است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۰ سوئیت اقامتی با ظرفیت ۴۰ نفر تخت با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.

یزدان پناه با اشاره به اینکه کانکس های تهیه شده برای این طرح به مدت ۹ سال بلا استفاده باقی مانده بود، عنوان کرد: این ظرفیت در ایام نوروز پذیرای بخشی از هموطنان خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با واگذاری این کمپینگ به شرکت تعاونی، با توسعه آن شاهد ارائه خدمات بهتری در آینده خواهیم بود.

وی افزود: زیرساخت هایی از جمله کابل های فشار قوی، دکل های برق و عدم فضا سازی مناسب موجب به تعویق افتادن روند بهره برداری کانکس ها شده بود که با حل این مشکل و فراهم شدن امکانات رفاهی این کانکس ها ظرفیت خوبی برای اقامت مسافران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه عید نوروز فرصتی برای نمایش پتانسیل و معرفی ظرفیت های خراسان شمالی در بخش گردشگری است، گفت: در تلاش هستیم تا از این فرصت در جهت ماندگاری مسافر و افزایش اقامت در استان بهره ببریم.

گفتنی است؛ کمپینگ گردشگری و سوئیت های اقامتی در محل منطقه نمونه ملی گردشگری باباامان از نوروز ۹۸ پذیرای مسافران و گردشگران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.