۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 650160

خراسان شمالی- ۱۲فروردین سرآغاز حیات واقعی انقلاب اسلامی و نخستین گام در راه استقرار حکومت متکی برآراء واقعی مردم است.

۱۲ فروردین میلاد جمهوری اسلامی
به گزارش قدس آنلاین،" صبحگاه ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت الله است بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست؛ ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگهدارند".
عبارات فوق فرازی از پیام سرنوشت ساز رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت یوم الله ۱۲ فروردین است که در آغاز سال ۱۳۵۸ شمسی در ارتباط با همه پرسی جمهوری اسلامی از سوی ایشان صار گردید.
انتخاب واژه عید برای روز بزرگی چون دوازدهم فروردین یک انتخاب صددرصد معقول، بجا و منطقی است؛ زیرا اگر تصور کنیم عید واژه ای است که به روزهای نو و مقاطع شادی آخرین اطلاق می گردد و اگر فرض کنیم که اعیاد واقعی همان روزهایی هستند که انسان در آن احساس مجد و غرور و سربلندی میکند.
از روز دوازدهم فروردین باید به عنوان یکی از اعیاد بزرگ پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران یاد کرد.
روز دوازدهم فروردین روز ظهور و میلاد شخصیت واقعی مردم مسلمان ایران، روز بعثت انقلاب و روز به ثمر نشستن خون هزاران شهیدی است که زمینه ساز برقراری حکومت عدل اسلامی در کشورمان بود.
دوازدهم فروردین سرآغاز حیات واقعی انقلاب اسلامی و نخستین گام در راه استقرار حکومت متکی بر آراء واقعی مردم می باشد.
روز دوازدهم فروردین روز معرفی حامیان و معاندین انقلاب، روز تفکیک انقلابیون مصلحتی از انقلابیون حقیقی و اولین قدم در راه جدا کردن صف این دو از یکدیگر می باشد.
بنابراین طبیعی است که این روز از جمله اعیاد بزرگ مردم مسلمان و متعهد در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار آید .
امام بزرگوارمان در همان پیامی که در ۱۲ فروردین سال ۵۸ صادر فرمودند، ماهیت حکومتی را که رفراندم
جمهوری اسلامی سنگ بنای اولیه آن به شمار می آید در یک جمله ساده بیان فرمودند .
امام راحل در این پیام فرمودند: مبارک باد برشما چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و کرد و بلوچ مطرح نیست همه برابرند و فقط و فقط کرامت در پناه تقوی و برتری به اخلاق فاضله و اعمال صالحه هست و تفاوتی بین زن و مرد و بین اقلیتهای مذهبی و دیگران در امر اجرای عدالت نیست.
در حقیقت ساختار سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران از روز ۱۲  فروردین ۵۸ که رسماً و بر مبنای اکثریت آراء مردم پایه ریزی شد بر عدالت و تقوی و نفی هر گونه برتریهای نژادی و زبانی و قومی استوار گردید.
آری یوم الله ۱۲ فروردین روز زدن مهر تائید و تاکید دیگر ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی با رای ۹۸ درصد خود بر اسلامی بودن و مردمی بودن نظام به عنوان دو مشخصه اصلی آن بود.
فرا رسیدن این روز بزرگ و عید میلاد جمهوری اسلامی ایران بر ملت انقلابی و با بصیرت و مقاوم ایران اسلامی خجسته و مبارک باد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.