یزد –محمدمهدی جوادیان زاده گفت: تکمیل مطالعات رودخانه های یزد در دستورکار شرکت آب منطقه ای قرار گرفته و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه های یزد شناسایی و تخریب خواهد شد.

ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌های یزد تخریب خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد ، محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت، با اشاره به اینکه متوسط بارندگی استان تا به امروز ۸۵.۱ میلی متراست، اظهار داشت: بیشترین بارندگی مربوط به ایستگاههای ده بالا و منشاد گزارش شده که در ده بالا آمار بارندگی ۴۰۴ میلی متر و در منشاد ۴۱۴.۱ بوده است که این رقم در سال گذشته به ترتیب ۸۹.۷ و ۹۸ گزارش شده بود.

وی از بارندگی ۴۹ میلی متری در ایستگاه شهرستان یزد خبر داد و افزود: میزان بارندگی یزد در سال گذشته در این تاریخ ، ۱۱ میلی متر بوده است اما میزان بارش ها در سال آبی جاری هنوز ۲.۵ میلی متر نسبت به دوره آماری کاهش نشان می دهد و معادل ۵۱.۶ است.

جوادیان زاده تصریح کرد: تکمیل مطالعات رودخانه های یزد در دستورکار شرکت آب منطقه ای قرار گرفته که بر این اساس رودخانه های اصلی یزد شناسایی و حریم و بستر آن مشخص می شود و سپس از بالادست رودخانه، هرگونه تعرض به این رودخانه ها بررسی شده و پس از اخطار گروهی، تخریب خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد خاطر نشان ساخت: برآوردها نشان می دهد بارش های مفید در طی روزهای اخیر در یزد، ۳۰ میلیون متر مکعب بوده است که ۲۱ میلیون متر مکعب در سیل بند و بندها مهار شده و فقط ۳۰ درصد آن نفوذ پیدا کرده است که تاثیر چندانی بر کسری مخزن سفره های آب زیرزمینی یزد نداشته است.

جوادیان زاده تصریح  کرد: روان آب ها بیشتر در ارتفاعات استان رخ داده  است که به دلیل اشباع شدن این مناطق، توانسته بر تغذیه چاه  و قنات تاثیر مثبت داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن آمادگی در بحث وقوع سیل، گفت: با توجه به پیش بینی های بارندگی استان و در نظر داشتن حرکت سیلاب از استان های همجوار مانند استان فارس به یزد، می توان حجم سیلاب را پیش بینی کرد و اطلاعات را به صورت سیستمی با استانهای همجوار و دستگاههای مرتبط تبادل کرد .

جوادیان زاده با تاکید بر بازخوانی نظامنامه مدیریت سیلاب توسط دستگاههای مختلف، افزود: در فلوچارت مدیریت سیلاب ابلاغی وزارت نیرو ، وظیفه هر دستگاه قبل از وقوع سیل، در زمان و پس از آن تشریح شده و لازم است این نظامنامه مدیریت سیلاب، جهت اطلاع رسانی در کمیته مدیریت بحران استانداری یزد مطرح شود تا مورد توجه دستگاههای ذیربط قرار گیرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.